|
|
|
|
|
דוח היחידה הממשלתית לחופש המידע קבע כי משרד התחבורה מוביל במענה לפניות הציבור
|
|
על אף שמשרד התחבורה נמצא בין חמש הרשויות שאליהן הוגש מספר הבקשות הרב ביותר, הדוח מצא את המשרד כמצטיין בכל הפרמטרים שנבחנו ועם מספר תלונות והפרות נמוך ביותר
על אף שמשרד התחבורה נמצא בין חמש הרשויות שאליהן הוגש מספר הבקשות הרב ביותר, הדוח מצא את המשרד כמצטיין בכל הפרמטרים שנבחנו ועם מספר תלונות והפרות נמוך ביותר.  צילום: שאטרסטוק דוח היחידה הממשלתית לחופש המידע לשנת 2023 קובע כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ניצב במקום הראשון מבין כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך שלהן במתן מענה חיובי לפניות הציבור: 86.1% מהפניות נענו בחיוב. בנוסף, המשרד זכה למיקום גבוה בדירוג המשרדים שסיפקו מענה בזמן הקצר ביותר: 71.2% מהפניות לקבלת מידע נענו תוך 14 יום. יצוין כי הזמן המירבי הקבוע בחוק למתן מענה עומד על 120 ימים. כאמור, על אף שמשרד התחבורה נמצא בין חמש הרשויות שאליהן הוגש מספר הבקשות הרב ביותר, הדוח מצא את המשרד כמצטיין בכל הפרמטרים שנבחנו ועם מספר תלונות והפרות נמוך ביותר. שרת התחבורה ובטיחות בדרכים, תא"ל (במיל`) מירי רגב: "שקיפות מלאה ושירות לציבור הם ערכים מובילים במשרדנו, המספרים מוכיחים זאת שוב ושוב, גם בדוח חופש המידע. אין זה מקרה אלא תוצאה של מדיניות ברורה שהתוויתי, השמה את האזרח במרכז. כמשרד האחראי על 4.5 בעלי רישיונות נהיגה, על רישוי 3.5 מיליון כלי רכב, ועל מיליוני נוסעים בתחבורה הציבורית מדי יום, אנו באים במגע ישיר עם הציבור ומעורבים בחייו יותר מכל משרד אחר. לכן הצבתי את שיפור וייעול השירות בראש סולם העדיפויות שלנו. מענה לפניות לקבלת מידע הוא חלק מגישה זו." מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "כל פעילות משרד התחבורה מתבצעת על פי חוק ובשקיפות מלאה, וצריכה להיות פתוחה לעיון הציבור, ולפיכך משרדנו מקפיד על יישום חוק חופש המידע. השקיפות היא חלק מחזון השירות שהציגה השרה מירי רגב החל מיומה הראשון במשרד, ואשר כל מנהלי ועובדי משרד התחבורה מחויבים ליישומו. תפקידי הוא לוודא כי מחויבות לשירות יעיל, מהיר, מקצועי וקשוב לא תהיה רק סיסמה, אלא מציאות יומיומית, המתבטאת בנהלים ובזמני מענה קצרים, כפי שמגיע ללקוחותינו – שהם עם ישראל כולו."
חדשות נוספות
צעד נוסף במלחמה בהונאות צרכניות: ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הגנת הצרכן שיחייב עסקים להקליט שיחות ולמסור לצרכן. התיקון יחול על שורה של עסקאות בהן התגברו ההונאות – הלוואות, שירותי איתור כספים, טיפול בדירוג אשראי ועוד. היו"ר ביטן: "אי אפשר שהשוק יהיה פרוע"
ראה מידע נוסף..
בעולם הניהול המוניציפלי, שבו כל החלטה משפיעה על חיי התושבים ועל איכות השירותים שהם מקבלים, נדרשת חשיבה חדשנית והתייעלות מתמדת. נפגשנו לשיחה עם מנכ”ל משכ”ל, רם סידיס, ומנהלת תחום השיווק, מזי מצליח לשמוע על התהליכים המשמעותיים שעוברת החברה בשנים האחרונות, ובמיוחד על המיתוג החדש שהושק לאחרונה. שמענו מהם על המהפכה המקוונת שמובילה החברה, שינויי העומק והחזון לעתיד
ראה מידע נוסף..
״בזכות הרוח של העם הצלחנו להתמודד עם הקשיים ולבנות תשתית אנושית, כלכלית וחברתית עד לניצחון״ יו״ר השלטון המקומי, חיים ביבס פותח את ועידת השלטון המקומי לחדשנות 2025
ראה מידע נוסף..
בדיון בנושא ״בין שלטון מרכזי למקומי: מלחמת 12 הימים״, שהתקיים בוועידת השלטון המקומי בתל אביב, אמרו ראשי ערים: ״תנו לנו את הכסף – אנחנו נפעל״. ראש עיריית נס ציונה: ״ אם יפלו שני טילים בעיר בו זמנית זה יהיה אירוע אחר לחלוטין ולזה אנחנו צריכים להתכונן
ראה מידע נוסף..
המרכז הלאומי לחדשנות בשיקום ובריאות הנפש יוקם בשדרות בהשקעה של 12 מיליון ש"ח. המרכז יהווה מודל ראשון מסוגו לשילוב בין טכנולוגיה, קהילה ומערכת הבריאות • ערן סגל, מנכ"ל אקסלרטור החוסן: "שדרות הופכת למעבדה חיה לפיתוחים שישנו חיים"
ראה מידע נוסף..
בדיון שנערך היום (רביעי) בוועידת השלטון המקומי "מוני אקספו" בתל אביב, תקף חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, את התערבות הממשלה בניהול הרשויות המקומיות. "לצערי הממשלה לא הפנימה שהרשויות המקומיות הן עמוד השדרה של החברה הישראלית. אני קורא לממשלה – תנו לרשויות המקומיות לעבוד!"
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|