|
|
|
|
|
המשרד להגנת הסביבה הקצה 10 מיליון שקל למשאיות אשפה חשמליות מונעות מימן
|
|
המשרד להגנת הסביבה מקדם מהפכה בפינוי אשפה בישראל באמצעות תחבורה ירוקה: לראשונה המשרד מפרסם קול קורא לסיוע לבעלי משאיות אשפה, לרבות רשויות מקומיות ואשכולות, לרכישת משאיות מאופסות פליטות
במטרה לעמוד ביעדים הבין-לאומיים לצמצום פליטות גזי החממה, המשרד יקדם לראשונה קול קורא לסיוע לרשויות מקומיות ואשכולות ובעלי משאיות אשפה לרכוש משאיות אשפה מאופסות פליטות בסך 10 מיליון שקל. סילמן: "אנו שמחים להמשיך להוביל ולקדם תחבורה ירוקה ונקייה והפעם - משאיות אשפה".  ארכיון. צילום: כפיר סיון המשרד להגנת הסביבה מפרסם קול קורא לסיוע לבעלי משאיות אשפה, רשויות מקומיות ואשכולות ברכישת משאיות איסוף אשפה מאופסות פליטות במטרה לצמצם את זיהום האוויר ואת פליטות גזי החממה מתחבורה הפוגעים באיכות החיים ובבריאות הציבור והסביבה. לשם כך הקצה המשרד להגנת הסביבה 10 מיליון שקל מתקציב קרן הניקיון למשאיות אשפה מונעות חשמל או מימן. משאיות לאיסוף אשפה בישראל מונעות ברובן בדיזל, דבר הגורם לפגיעה באיכות האוויר בקרבת אוכלוסייה, למטרדי רעש וכן מגביר את פליטות גזי החממה ומאיץ את משבר האקלים. העלות החיצונית המשקית הכוללת של משאיות כבדות (מעל 3.5 טונות) בישראל כתוצאה מנזקי פליטות מזהמי אוויר וגזי חממה היא 2.1 מיליארד שקל בשנה. עלות הזיהום ממשאיות אלו מהווה 29% מהעלות הכוללת של תחבורה הכבישית למרות שהן אחראיות רק על 6% מהנסועה הכוללת. אחוז הפליטה של NOX (תחמוצות חנקן) ו-PM2.5 ממשאיות ביחס לסך הפליטה הכבישית הוא 40% ו-24.7% בהתאמה. משאיות אשפה מאופסות פליטות - חשמליות או מונעות מימן - הן בעלות פוטנציאל רב לצמצום פליטות מזהמים אלו, אך הן יקרות כיום ביחס למשאיות אשפה המונעות בדיזל. לכן המשרד להגנת הסביבה מקדם מעבר לחלופה נקייה על ידי סיוע לתמיכה ברכישתן למי שיוביל את השינוי. בישראל לא פועלות כיום משאיות אשפה מאופסות פליטות - חשמליות או מימניות. תמיכת המשרד להגנת הסביבה ברכישת משאיות אלו תסייע בהורדת חסמים המקשים על חדירת טכנולוגיה חדשה לציי הרכבים הכבדים בישראל, בהגברת החשיפה הציבורית לטכנולוגיה זו ובהפחתת מפגעי זיהום האוויר והרעש בריכוזי האוכלוסייה ופליטות גזי החממה מסקטור הרכבים הכבדים. בנוסף, תמיכת המשרד מסייעת למדינת ישראל בעמידה בהתחייבויות הבין-לאומיות להפחתת פליטות מציי רכב כבדים. כאשר בדצמבר שעבר במסגרת ועידת האקלים בדובאי COP 28, חתמו השרה להגנת הסביבה ושרת התחבורה על מזכר הבנות בין-לאומי להצטרפות ישראל למחויבות גלובלית לאיפוס פליטות מציי רכב כבד ובכך להירתם למאבק הבין-לאומי בשינוי האקלים.
חדשות נוספות
פיילוט חדש בהרצליה: לראשונה, יוכלו תושבים לשכור אולם ספורט עירוני בשבת. ראש העיר: "הרצליה מחזירה את הדופק לעיר ומכבדת את כל אורחות החיים – בלי לוותר על חופש בחירה"
ראה מידע נוסף..
דיון סוער בוועדת המשנה להגות יהודית במערכת החינוך התקיים אתמול (ב`) בראשות היו״ר ח"כ גלית דיסטל אטבריאן. שר החינוך הציג את הרפורמה "שורשים״ המחייבת לימודי תנ"ך וזהות יהודית בהתאם לתפיסת הציונות הדתית – תוך שלילת זרמים דתיים ליברליים. ח״כ גלעד קריב: ״אין כאן כלום מלבד פגיעה בגפ״ן; ח״כ מירב כהן: ״אתם מביישים את התורה במעשים שלכם״
ראה מידע נוסף..
דיון של הוועדה לזכויות הילד חשף הפרת זכויות בעבודת בני נוער ועלייה חדה במספר בני נוער הפותחים תיקים כעצמאיים. יו”ר הוועדה: “החוק הקיים לא מספק מענה לסוגיות כמו מיסוי הכנסות, הגנה מפני ניצול ברשת, או הכוונה פיננסית בגיל צעיר״
ראה מידע נוסף..
יישובי הצפון עדיין ממתינים לתוכנית שיקום: דוח מבקר המדינה חושף שורת כשלים חמורים בטיפול הממשלה בתושבי הצפון. יותר משנה וחצי אחרי פרוץ מלחמת חרבות ברזל, מדיניות כוללת טרם גובשה, ועדת השרים לא התכנסה אפילו פעם אחת – והמציאות בשטח קשה: למעלה ממחצית מהמפונים מעריכים שלא ישובו להתגורר בצפון. מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן: "ההשלכות של החזית הצפונית הן חסרות תקדים בהיקפן"
ראה מידע נוסף..
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להנחה בארנונה בעד בן משפחה נכה. שיעור ההנחה האמורה שנקבע הוא עד 33% לגבי 100 מטרים רבועים משטח הנכס
ראה מידע נוסף..
המשפחות מדווחות על קריסה כלכלית, נפשית ותפקודית – אך המענים נותרו חלקיים, זמניים ומוגבלים למעגל הראשון בלבד. חברי הכנסת דורשים: הצעת חוק אחת שתיתן מענה כולל
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|