|
|
|
|
|
שונית אילת: חברת מקורות לא תוכל להגדיל את היקף הזרמת החנקן למפרץ
|
|
מונעים סיכון לשונית מפרץ אילת: חברת מקורות לא תוכל להגדיל את היקף הזרמת החנקן למפרץ אילת - הוועדה הבין-משרדית למתן היתרים להזרמת שפכים לים אימצה את עמדת המשרד להגנת הסביבה ודחתה את בקשת מקורות
תגובת מקורות: "חברת מקורות קיבלה בקשה מטעם יישובי הערבה ורגולטורים שונים להגדיל את אספקת המים לאזור לטובת הגדלת צרכי החקלאות באזור"
סמנכ"ל בכיר לאכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק בן דוד (בנדה): "המשרד להגנת הסביבה רואה חשיבות עליונה בשמירה על שונית האלמוגים במפרץ אילת שהיא נכס לאומי ועולמי, ועל כן יש להפחית לחצים מהים במפרץ אילת, על ידי המשך שמירה וקידום מדיניות אפס תוספת סיכון למפרץ ולשונית האלמוגים בעיר".
בדיון שערכה הוועדה הבין משרדית למתן הזרמת שפכים לים החודש, דחתה הוועדה את בקשת חברת מקורות להגדלת היקף החנקן המוזרם למפרץ אילת מ-21 טונות בשנה לכ-24 טונות בשנה. הוועדה אימצה את עמדת המשרד להגנת הסביבה, אשר התנגד לבקשה כחלק ממדינות "אפס תוספת סיכון למפרץ אילת" ויעד ההפחתה ל-22 טונות חנקן למפרץ. עוד התבססה הדחייה על המלצות ועדת מומחים למפרץ אילת בעלי שם עולמי, בכל הנוגע להזרמת חנקן במפרץ אילת.
בעקבות בקשתה של חברת מקורות להגדלת נפח הזרמת החנקן למפרץ אילת מ-21 טונות בשנה לכ-22 טונות בשנת 2024 ולכ-24 טונות בכל אחת מהשנים 2027-2025, קיימה הוועדה הבין משרדית מספר דיונים במסגרת רחבה. הדיונים התקיימו לאור תוכניות המדינה לפיתוח החקלאות בערבה התיכונה והדרומית כיעד, ומנגד חשיבות השמירה על מפרץ אילת כיעד אסטרטגי. כמו כן, נלקח בחשבון כי מלבד הזרמת החנקן מחברת מקורות, מתווספים עוד כ-6 טונות חנקן ממזרימים נוספים קבועים אשר ביניהם מזרימים מענף החקלאות הימית ביבשה וממכון מחקר לחקלאות ימית ומהמצפה התת ימי.
הועדה נימקה את דחייתה בכך שהגדלת עומס החנקן מהווה סיכון ברור לאיכות המים במפרץ אילת ובפרט למצב שונית האלמוגים, סיכון אשר ניכר ומוכח מדעית בממצאי הניטור הלאומי של מפרץ אילת. הוועדה השתכנעה כי הפגיעה הסביבתית העלולה להתרחש כתוצאה מהגדלת העומס והנזק לשונית האלמוגים היא בלתי הפיכה ויש לכך גם משמעויות כלכליות נלוות.
המשרד להגנת הסביבה, ימשיך לקדם את מדיניות אפס תוספת סיכון למפרץ אילת והפחתת הלחצים מהים ומשונית האלמוגים, במטרה לשמור על השונית כבית גידול בריא ופורח למגוון הביולוגי בים, לצד נכס לאומי ובינלאומי המושך תיירים רבים.
הזרמה לים מתבצעת בכפוף להיתר הזרמה לים מהוועדה הבין-משרדית למתן היתרים להזרמת שפכים לים. הוועדה למתן היתרים להזרמה לים היא גוף סטטוטורי עצמאי, ומהווה ועדה בין משרדית, הכוללת את נציגי המשרדים: הגנת הסביבה - יו"ר; חקלאות; ביטחון; בריאות; כלכלה; תיירות ותחבורה וכן נציגות הגופים הציבוריים שעניינם שמירת איכות הסביבה.
תגובת חברת מקורות: "חברת מקורות קיבלה בקשה מטעם יישובי הערבה ורגולטורים שונים להגדיל את אספקת המים לאזור לטובת הגדלת צרכי החקלאות באזור."
"מאחר והגדלת אספקת המים הקיימת בהכרח מחייבת תפוקה גבוהה של הזרמה, ומאחר והגדלת ההזרמה מחייבת קבלת היתר, חברת מקורות הגישה בקשה להיתר הזרמה חדש כדי לעמוד בבקשה שהונחה לפניה לספק עוד מים לחקלאים.
"בסופו של יום ההיתר נשאר בעינו (קרי ללא הגדלת אספקת המים לחקלאים בערבה, ועם היקף הזרמה כפי שהיה עד היום)."
חדשות נוספות
עיריית בית שמש מובילה מהלך משמעותי להנגשת מרחבי הפנאי בעיר. במסגרת התוכנית, המבוצעת בהשקעה של 2 מיליון ש"ח, יתבצעו התאמות נרחבות בשטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים), לרבות הצבת שבילים מונגשים, הנמכת מדרכות ועוד
ראה מידע נוסף..
הוועדה לזכויות הילד התכנסה אתמול (יום ד׳) לדיון חירום בעקבות מקרה התאבדות הנערה בעכו, אם הנערה אמרה: "הבת שלי הייתה היום בחיים אם מערכת החינוך לא הייתה מתנערת ממנה ולא רואה אותי כאדם שקוף"
ראה מידע נוסף..
דו"ח מבקר המדינה מעלה פערים דרמטיים בנגישות לשירותי רפואה לקשישים ושורדי שואה בעיקר בין תושבי המרכז לפריפריה: בעוד במחוז תל אביב ישנם 5.5 רופאים לכל 1,000 נפש, במחוזות הצפון והדרום הנתון עומד על 2.7 בלבד
ראה מידע נוסף..
על רקע העלייה בהיקף בני הנוער הסובלים ממצוקות רגשיות מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, יזמו השירות הפסיכולוגי החינוכי ומועצת הנוער העירונית בחיפה תוכנית חדשה לחיזוק מערכות התמיכה בקרב בני הנוער בעיר
ראה מידע נוסף..
תושבי הדרום נפגעים מצמצום שעות פעילות הרכבת בשל עבודות החשמול. נציג עיריית נתיבות: "תושבים שהגיעו רוצים לחזור למרכז בגלל היעדר השירות"; רכבת ישראל: "מנסים למצוא את האיזון המתאים בין רמת השירות לבין קידום עבודות הפיתוח"
ראה מידע נוסף..
בהתאם להחלטת הממשלה, לכל משפחה עומדת האפשרות לבחור האם לחזור ב-1.3 או להמשיך להתגורר במקומות הפינוי ולאפשר לילדיהם להשלים את שנת הלימודים במסגרת אחרת
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|