|
|
|
|
|
עיריית חיפה תממן תכנון לכבישי מילוט ל״שכונות הכלואות״ בעיר
|
|
ועדת הכספים של עיריית חיפה תדון בתכנון דרכים נוספות שיחברו לכביש החוף את שכונות רכס הכרמל, שנמצאות בסכנה של גלי שריפות, וכיום הן "כלואות" קרוב למוקדי האש, ללא דרכי מילוט: "לא נחכה שהממשלה תציל אותנו״
ועדת הכספים של עיריית חיפה צפויה לקיים דיון בנוגע למימון תכנון לכבישי מילוט משכונות רכס הכרמל, שנמצאות בסכנה של גלי שריפות. גל השריפות של 2016 הוביל להבנה שיש לייצר דרכים נוספות שיחברו את השכונות ורדיה, רמת אלמוגי, כבביר, כרמליה, דניה ולינקולן־פרויד ישירות אל כביש החוף. "זה שינוי שיכול להציל חיי אדם״, אמרה ראש העיר, עינת קליש-רותם. עינת קליש רותם. צילום: דוברות עיריית חיפה "יש פה מהפך חשיבתי", אומר מהנדס העיר חיפה, האדריכל אריאל ווטרמן. "הכוונה היא לעשות חיבורים שהרבה פחות פוגעים בטבע. יש פה גם צמצום בעלויות. זה עושה את כל התוכנית להרבה יותר ישימה, ואני מעריך שיהיו הרבה פחות התנגדויות של תושבים וירוקים. מדובר בעשרות מיליונים, ולא מאות מיליונים, לכל כביש. את המימון לכביש כבביר, שהתוואי שלו כבר מאושר, אנחנו נוציא מהיטלי הפיתוח של פרויקטים שנמצאים בסמוך. את תכנון הכבישים האחרים נעשה מתקציב עירוני. להערכתי, זה ייקח שנתיים. זה לא סותר את זה שנפנה למשרד התחבורה. אנחנו רואים את הכבישים האלה כחלק מרשת". מפת השכונות באדיבות עיריית חיפה קליש-רותם מסבירה שלמרות מאמציה, היא נתקלה בקשיים מצד משרדי הממשלה: "כשנכנסתי לתפקיד, כתבתי מכתבים לכל מי שאני יכולה, לפחות חמש פניות, ובדרך כלל לא קיבלתי שום תשובה. היה איזה פייק ניוז שעצרתי את פרויקט המטרונית בקו הרכס, ולכן משרד התחבורה לא הסכים לממן את כבישי המילוט. בחיים לא עצרתי את המטרונית, לא שם ולא בנווה שאנן". בפוסט בפייסבוק הסבירה קליש רותם את המהלך: "לא נחכה שהממשלה תציל אותנו, כי היא לא... לצערי, כל הגורמים בירושלים ישנים טוב בלילה למרות הבעיה החמורה הזו. עיריית חיפה הפגינה רצינות יותר מכל משרד ממשלתי". סופי נקש, יו"ר ועדת הכספים בעירייה, מברכת על המהלך, אך מציינת כי "מדובר ב־95 מיליון שקל שמשלם המסים החיפאי אמור להוציא מכיסו. זה פרויקט תשתיות שמשרד התחבורה אמור להשתתף בו, אבל מאחר שראש העיר השכילה לריב עם כולם, כולל עם ראש הממשלה, נצטרך לממן את זה בכוחות עצמנו".
חדשות נוספות
קריית הספורט הבינלאומית של אילת מתחדשת ביציע גדול ומוצל. בימים אלה כחלק משלב ב` בהקמת הקריה, הותקן הגג ביציע החדש שכולל 1,000 מקומות ומצטרף ליציע קיים עם 491 מקומות. השלב הבא יהיה בניית הארנה עם 5,000 מקומות
ראה מידע נוסף..
לקראת תום זיכיון ים המלח: שני צוותי עבודה בין-משרדיים מעצבים מחדש את הרגולציה הכלכלית והסביבתית על מפעלי ים המלח מתוך חיזוק האינטרס הציבורי. בין ההמלצות: צמצום שטח הזיכיון, החלת דיני סביבה ותכנון על הזכיין העתידי, שיקום המפגעים הסביבתיים: לפי עקרון `המזהם משלם`, קביעת היטל על שאיבת מי ים המלח. המלצות כלכליות: הגדלת חלקה של המדינה ברווחים, הקמת חברה ייעודית חדשה ועדכון משטר התשלומים ומיסוי על הזכיין העתידי
ראה מידע נוסף..
בפאנל בכנס איגוד מהנדסי ערים בנושא מטרופולינים, אמרה מהנדסת באר שבע ש"הנגב צפוי לאבד את הרוב היהודי בעוד 20 שנה"; מהנדס ת"א: "אין סינכרון, יש קניבליזציה ואובססיה של השלטון המרכזי"
ראה מידע נוסף..
מרכז קליימטק חדש הושק במחניים, במעמד כ - 50 חברות סטארט-אפ מקהילת ההייטק של הגליל. המרכז יחזק את החוסן הכלכלי של חברות הסטארט-אפ הרבות הפועלות באזור וייתן מענה לקהילת ההייטק בגליל המתמודדת עם אתגרים רבים
ראה מידע נוסף..
תכנית להשקעות הון לייעול ואוטומציה של בתי אריזה אזוריים בחבל תקומה, בהיקף של 40 מיליון שקלים, יוצאת היום לדרך, במסגרת תהליך מימוש תכנית החומש האסטרטגית של מנהלת תקומה
ראה מידע נוסף..
המשרד להגנת הסביבה הוציא צו הפסקה מנהלי למפעל בטון של חברת אלבראק להובלות באזור התעשייה עטרות בירושלים, בגין הפרה של התנאים הסביבתיים וגרימת זיהום אוויר
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|