צילום: בית חולים סורוקההוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום אישרה את התוכנית, שהוגשה על ידי שירותי בריאות כללית, על שטח של כ־45 דונם בחלקו המערבי של המרכז הרפואי סורוקה - באזור המשמש כיום ברובו כחניונים, לאורך שדרות רגר שבין רחוב בן גוריון לרחוב וינגייט.
התוכנית כוללת בינוי בהיקף של כ־230 אלף מ"ר, ובהם כ־140 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, כ־6,500 מ"ר שטחי מסחר, מכונים רפואיים, 80 חדרי מלון וכ־300 יחידות דיור ייעודיות לצוותים רפואיים. במסגרת הפרויקט יוקמו חמישה מבנים חדשים, בהם שלושה מגדלים בני עד 30 קומות, מבנה אשפוז חדשני וממוגן בן 11 קומות שייקרא "בניין התקומה", וכן מבנה נוסף בן 8 קומות.
לפי התכנון, חזיתות מסחריות ישולבו לאורך שדרות רגר במטרה ליצור רצף עירוני פעיל ולחזק את הקשר בין בית החולים למרחב העירוני המתפתח של באר שבע. במרכז המתחם תוכנן בינוי נמוך יותר, בין היתר כדי לשמור על נגישות מיטבית למנחתי המסוקים - צורך שקיבל משנה תוקף בעקבות פגיעת הטיל בבית החולים במהלך מלחמת "עם כלביא".
פגיעת הטיל האיצה את תוכנית ההתחדשות של סורוקה
בחודש אוגוסט פנה ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ`, לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר הבריאות בדרישה לקדם החלטת ממשלה דחופה לשיקום ופיתוח המרכז הרפואי סורוקה, בעקבות הפגיעה שספג במהלך המערכה מול איראן.
במכתבו כתב כי "יש לקדם החלטת ממשלה דחופה לשיקום סורוקה – מדובר במציאות שעלולה לפגוע בחיי אדם רבים בנגב", והתריע כי הפגיעה הישירה הוציאה מכלל שימוש חלק ניכר מתשתיות האשפוז, באופן שמסכן את יכולת המענה הרפואי באזור. לדבריו, "זה הזמן לממש את אחריות המדינה כלפי אזרחיה ולהבטיח ביטחון רפואי לתושבי הנגב".
יו"ר הוועדה המחוזית דרום, עודד פלוס, מסר כי "מדובר בתוכנית משמעותית בשטח של 45 דונם בלב המטרופולין, אשר אינו מנוצל כיום באופן מיטבי. התוכנית תקדם את פיתוחו של בית החולים לצד פיתוח שדרות רגר, כחלק מהמשך הרצף העירוני הסובב וכדופן משלימה למגמות הפיתוח בצידו המערבי של הרחוב".
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ`, בירך על אישור התוכנית ואמר כי "אישור תוכנית הפיתוח של `סורוקה` הוא רגע היסטורי לבאר שבע, לנגב ולמדינת ישראל כולה. מלחמת `עם כלביא` המחישה לכולנו עד כמה מערכת בריאות חזקה, ממוגנת ומתקדמת היא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי שלנו. הקמת בניין `התקומה`, לצד פיתוח רובע החדשנות ושידרוג שדרות רגר, אינם רק מענה לצורכי השעה - אלא השקעה אסטרטגית בעתיד."
מתכננת מחוז דרום במינהל התכנון, מיכל מריל, הוסיפה כי "התוכנית מהווה זרז משמעותי להנעת הפיתוח המוצע לשדרות רגר בהתאם לחזון תוכנית המתאר של באר שבע. התוכנית כוללת העצמה משמעותית של זכויות הבנייה ואת הקמת בניין "התקומה" ומציעה חיזוק משמעותי לבית החולים, לאחר שנפגע במבצע "עם כלביא", ומבטיחה את המשך צמיחתו של בית החולים, כבית החולים הגדול בנגב ומהמובילים בארץ".