|
|
|
|
|
"יוזמה חשובה": תל אביב מאמצת את המודל שנהוג באירופה וארה"ב – קדימות לרוכבי אופניים בצמתים
|
|
רוכבי האופניים יקבלו קדימות בצמתים מרומזרים בניסוי תחבורתי ראשון מסוגו שייערך בתל אביב במשך כחודש. מדובר בבשורה משמעותית לרוכבים, שמספרם נמצא בעלייה בשנים האחרונות, אך עד כה לא גובשו ויושמו עבורם חוקי תנועה ייעודיים — כפי שמקובל באירופה ואמריקה. כעת נותר לראות כיצד יגיבו הנהגים לשינוי
תא ייעודי להמתנת רוכבי אופניים (צילום: לביא תצלומי אויר בע״מ)פיילוט ראשון מסוגו: "תא אופן" לרוכבי אופניים בצמתים מרכזיים בתל אביבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ובאמצעות חברת נתיבי איילון, מקדם ניסוי תחבורתי ראשון מסוגו בישראל לבחינת יישום הסדר "תא אופן" ברחבי הארץ, למען הגברת בטיחות רוכבי האופניים והקורקינטים בכבישים. ההסדר נועד להעניק לרוכבים קדימות בכניסה לצמתים, במטרה לצמצם קרבה מסוכנת בינם לבין כלי רכב ממונעים ולמנוע מעבר של רוכבים למדרכות - בעיקר בעת פניות ימינה או שמאלה. במסגרת הניסוי, שיתבצע ברחוב קינג ג`ורג` בצמתים קינג ג`ורג`-זמנהוף וקינג ג`ורג`-שלמה המלך, יוקצה תא אופן - שטח ייעודי המסומן בירוק עם סמל אופניים - להמתנת רוכבי אופניים וקורקינטים לפני צומת מרומזר. באור אדום ברמזור ייכנסו הרוכבים לתא אופן, זה לצד זה, בהתאם לכיוון נסיעתם. לעומת זאת, נהגי המכוניות ורוכבי האופנועים יעצרו מאחורי קו עצירה המסומן בלבן, ובעת אור ירוק יוכלו רוכבי האופניים להיכנס ראשונים אל הצומת ולהמשיך בנסיעתם. הסדרי תא אופן אינם ייחודיים לישראל, אלא מיושמים בהצלחה בערים רבות באירופה, ארצות הברית וקנדה. במהלך הניסוי בתל אביב ייבחנו תגובות רוכבי האופניים להסדר החדש, ותוצאותיו יסייעו בקבלת החלטות בנוגע ליישום של תא אופן ברחבי הארץ. תא ייעודי להמתנת רוכבי אופניים (צילום: לביא תצלומי אויר בע״מ) "המודל ייבחן כחלק אינהרנטי מתכנון רחובות העיר"מטעם חברת נתיבי איילון נמסר: "אנחנו גאים להוביל יחד עם משרד התחבורה ועיריית תל אביב ניסוי חדשני שמטרתו לשפר את בטיחות רוכבי האופניים והקורקינטים. תא אופן הוא מודל מצליח בערים רבות בעולם, והניסוי מאפשר לנו לבחון את התאמתו לישראל. קידום תשתיות רכיבה בטוחות הוא תנאי הכרחי לעידוד השימוש באופניים כחלופה נוחה, זמינה וידידותית לרכב הפרטי - צעד חשוב להפחתת העומסים בכבישים ולשיפור איכות החיים במרחב העירוני". סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו בתחומי התחבורה והבטיחות בדרכים, מיטל להבי: "תא -אופן המוכר בעולם כ-BIKE BOX הוא פרקטיקה נהוגה בערים שמעודדות את תרבות הרכיבה ברחובותיהם. מדובר במקטע שמאפשר עצירה מוסדרת של דו גלגלי לפני צומת בקו הראשון, ולרוכבים לחצות את הצומת בבטחה לפני הנהגים. זו יוזמה חשובה שלצערי לקח עשור שלם כדי להוציאה לפועל כפיילוט, ואני מקווה שכשתוכח יעילות התא-אופן - נוכל ליישם אותו כחלק אינהרנטי מתכנון הרחובות בעיר".
חדשות נוספות
במסגרת סמינר בינלאומי לחינוך יהודי שנערך השנה בחיפה, נערכה קבלת פנים חגיגית למנהיגות ארגוני נשים יהודיות מרחבי העולם. הסמינר נועד לחזק מנהיגות נשית ברחבי העולם ולעודד שיתופי פעולה בין קהילות תוך חיזוק הקשר עם מדינת ישראל
ראה מידע נוסף..
ההגרלה העשרית של התוכנית יוצאת היום לדרך, וכוללת 7,479 דירות ב־21 יישובים ברחבי הארץ, בהם ירושלים, באר יעקב, קריית עקרון, נתניה ורעננה. להגרלה נרשמו מספר שיא של 132,361 משקי בית. ההגרלה מתבצעת במערכת ממוחשבת, בפיקוח רואה חשבון, ותוצאות הזכייה יימסרו לזוכים לאחר סיום הבקרה
ראה מידע נוסף..
ועדת השרים לחקיקה אישרה את תזכיר החוק לשיקום נזקי המלחמה באמצעות התחדשות עירונית. החוק, שגובש על ידי צוות בין־משרדי בראשות משרדי האוצר, המשפטים והבינוי והשיכון, מציע מנגנון מואץ לשיקום מתחמים שנפגעו במהלך מבצע “עם כלביא”, תוך קיצור דרמטי של לוחות הזמנים בתכנון ורישוי, חיזוק מעמדן של הרשויות המקומיות ומתן הגנות חסרות תקדים לבעלי הדירות, כולל מסלול Buy Out שיאפשר רכישת דירה חלופית באופן מיידי
ראה מידע נוסף..
משבר כוח האדם בגני הילדים של תל אביב-יפו מגיע לנקודת רתיחה: מאז תחילת נובמבר נסגרו 88 גנים, מתוכם 40 גני חינוך מיוחד. מנכ”ל העירייה, מנחם לייבה, שיגר מכתב דחוף למנכ”ל משרד החינוך, ובו התרעה חריפה מפני קריסה של מערכת הגנים בעיר. לייבה קרא להתערבות מהירה ולקבלת פתרונות מהמדינה, לאחר שמספר הגנים הבלתי מאוישים הגיע לשיא מדאיג
ראה מידע נוסף..
הממשלה אישרה היום את הצעת שר הבינוי והשיכון, חיים כץ, לתקן את החלטות הממשלה משנת 2018 בנוגע להקמת היישוב הקהילתי "דניאל" והכפר השיקומי-שילובי "שיבולת", כך שיוכרו כיישובים זכאים לסבסוד פיתוח בהתאם להחלטות הממשלה בתחום אזורי העדיפות הלאומית
ראה מידע נוסף..
טל ונגר, סמנכ"ל חטיבת תכנון וסביבה, חברת AVIV
כמויות עפר אדירות הנוצרות מפרוייקטי תשתיות, בנייה למגורים, תעשייה ותעסוקה מושלכות כיום ללא פיקוח ומייצרות הפסדים כספיים, אובדן קרקעות מניבות, ונזקים סביבתיים. היקף העודפים עד שנת 2050 צפוי להגיע ל-88 מיליון קו״ב. בהיעדר רגולציה ההפסד למשק נאמד בכ-4.2 מיליארד שקל. בהסדרה נכונה, עודפי העפר יכולים להפוך ממשאב מבוזבז לנכס מניב
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|