|
|
|
|
|
איך מיישמים עיר חכמה? הכשירו את המנהלים והמנהלות בשלטון המקומי!
|
|
קרן מוריץ כהן סמנכ"לית T.MORE פתרונות למידה בע"מ
הכשרת מנהלים ומנהלות בשלטון המקומי לאימוץ טכנולוגיות מתקדמות היא גורם מכריע לשיפור השירותים הציבוריים, קידום החדשנות וייעול העבודה המוניציפלית. בעידן שבו טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית, למידת מכונה ואנליטיקה של נתונים מקבלות מקום מרכזי בתחומים מגוונים, מנהלים ומנהלות לא מעודכנים עלולים להישאר מאחור ולחסום את הארגון מלהגשים את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיות אלה
אחד מהאתגרים המרכזיים של רשויות מקומיות הוא פער הידע הקיים בין המנהלים והמנהלות ברשות לבין הטכנולוגיות המתקדמות בשוק המוניציפלי. במצבים רבים, מנהלים מתקשים להבין כיצד ניתן לשלב כלים טכנולוגיים חדשים בפעילות השוטפת של הרשות המקומית. כאן נכנסת החשיבות של תוכניות הכשרה ייעודיות שמספקות כלים, ידע והבנה רחבה של האופן שבו ניתן לאמץ ולהשתמש בטכנולוגיות לשיפור תהליכים, להגברת היעילות ולקידום השירות עבור תושבי העיר. קרן מוריץ כהן, סמנכ"לית T.MORE פתרונות למידה בע"מצמצום הפער בין היישום הטכנולוגי לבין מיצוי תהליכים לטובת הרשותהכשרה העוסקת רק בחשיפת הכלים הטכנולוגיים או סדנא לכתיבת פרומפט חכם או יצירת תמונה מפוארת במידג׳רני - כל אלה אינם יישומים אלא תכנים ברמת ההעשרה. יתירה מכך, לעיתים קרובות סדנאות אלה מובילות לתסכול ולהימנעות גדולה אף יותר, שכן קיים פער בין היישום הטכנולוגי לבין מיצוי תהליכים במערכות הרשות. צילום: שאטרסטוק איך מביאים את הרשות לחזית הקדמה הטכנולוגית? T.MORE פתרונות למידה בע"מ ממליצה לבנות תהליך ייעודי המותאם לרשות, למדיניות ראש העיר, למבנה הארגוני ולצרכים הייחודיים של התושבים. המטרה של תוכנית כזו אינה מסתכמת בהיכרות עם הכלים הנוכחיים הקיימים ברחבי הרשת אלא מכוונת לשינוי תפיסתי מעמיק בקרב המנהלים; בניית מסוגלות להתעדכן ולהשתמש בכלי עבודה רלוונטיים והובלת טרנספורמציה דיגיטלית לשיפור תהליכי העבודה ברשות ולרווחת התושבים. המדד הטוב ביותר להצלחת התוכנית הינו מספר תהליכי העבודה ששופרו על-ידי המנהל, באמצעות הכלים הטכנולוגיים והוטמעו בעבודת הרשות ולטובת התושב. צילום: שאטרסטוק המנהל והמנהלת מובילים את השינויהיבטי המנהיגות ויכולת הובלת השינוי הם חלק בלתי נפרד ולתפיסתנו אף מכריע בחשיבותו. הרי את השימוש בכלי ותפעולו יכולים ללמוד וליישם גם עובדים עם אוריינות טכנולוגית גבוהה או בעלי מקצוע ברשות אולם להתמודד עם התנגדויות פנימיות וחיצוניות, ליצור שותפויות אסטרטגיות, לבנות תוכנית פעולה ולבצע מעקב בקרה - כל אלו נדרשים מהמנהלים. בשל הייחודיות של הנושא ומאפייניו (התקדמות טכנולוגית מואצת, פער בין היכולת הפרטית לעירונית, הטרוגניות בצרכים וביכולות) נדרשת התאמה ובנייה של יכולות המנהיגות גם בהקשר הספציפי הזה. לא רק היכולות הטכנולוגיות השתנו אלא גם האופן בו אנו מניעים לשינוי. T.MORE פתרונות למידה בע"מ פיתחה מודל תהליכי ליישום העיר חכמה: זכרו - הטכנולוגיות הן האמצעי ולא המטרה! הקפידו לברור בקפידה את הכלים המתאימים עבורכם, כאלו שנותנים ערך לתושב בקצה ובעיקר תנו למנהלים ומנהלות את היכולת להוביל את הרשות קדימה. לתוכניות שלנו הקליקו כאן
חדשות נוספות
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים ממליצה לוועדה המחוזית לאשר תוכניות להתחדשות עירונית סמוך לצירי הרכבת הקלה בשכונות גילה וגוננים, במסגרתן צפויות להיבנות כ-740 יחידות דיור לצד מבני ציבור רחבי ידיים ושטחי מסחר ותעסוקה
ראה מידע נוסף..
יו"ר ועדת הכלכלה ביטן קורא להכין תכנית לסיוע לתושבי הצפון שפונו להתמודד עם הנזקים שנגרמו להם ולשריין תקציב לטיפול ביישובי העוטף של העוטף הצפוני. ח"כ שטרית: כל היישובים עד 30 ק"מ מהגבול צריכים לקבל תשומת לב יתרה
ראה מידע נוסף..
ראש עיריית אילת – אלי לנקרי פנה אתמול (א`) שוב בפניה בהולה לראש הממשלה – בנימין נתניהו ולשרי הממשלה, להסיר מסדר היום דיון בהצעת החלטה בנושא "ניהול סיכונים מזיהום בנפט של מי הים במפרץ אילת", שצפויה לעלות היום (ב`) בישיבת הממשלה. "לא נוכל לעמוד מנגד חסרי מעש נוכח הסיכונים שמבקשים ממש בכוח להטיל על העיר אילת ותושביה" אמר ראש העירייה ודרש להסיר את הצעת ההחלטה, שמעמידה את מפרץ אילת בסכנה חמורה ומיידית, מסדר היום
ראה מידע נוסף..
בפעם השלישית: העיר גבעתיים דורגה במקום הראשון במדד החופש לשנת 2024 הבוחן את מידת החופש ב-35 ערים בישראל. במקום השני דורגו העיריות הרצליה הוד השרון ותל אביב-יפו. בתחתית המדד נמצאות דימונה, בית שמש וראש העין, בהתאמה
ראה מידע נוסף..
חברת התעופה של הצפון תחל לטוס לראשונה מחיפה לאילת ולרנקה ב - 22 בדצמבר, ומחיפה לאתונה החל מ - 2 בינואר 2025
ראה מידע נוסף..
תיכון אוסטרובסקי רעננה, בהובלת המנהל שי שטרן, זכה בפרס החינוך המחוזי של משרד החינוך, לשנת הלימודים תשפ"ה 2024-2024, ומעפיל כמועמד לזכייה בפרס החינוך הארצי. הפרס יוענק לתיכון על קידום פדגוגיה חדשנית המשלבת ערכי ציונות, אחריות חברתית ולכידות קהילתית בקרב תלמידים מרקעים שונים
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|