|
|
|
|
|
נבחנים פתרונות לשיפור הנגישות התחבורתית לבתי החולים הדסה
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומנכ"ל הדסה לגבש נועדו יחד במטרה לגבש פתרון לנגישות תחבורתית של מאושפזים ורופאים לבתי החולים של הדסה לאור המצוקה בנוגע לנגישות שירותי התחבורה. פרופ` וייס: "אנחנו רואים קשיים תחבורתיים בהגעה לבתי החולים, דבר שמקשה על הגעת מטופלים וצוותים רפואיים"
במהלך הפגישה הוצגו מספר פתרונות אפשריים, ביניהם הוספת קווי תחבורה ציבורית ייעודיים, שיפור תדירות הקווים הקיימים, והסדרת מערך שאטלים. מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: "בכוונתנו לקדם תוכנית מקיפה שתכלול תגבור קווי אוטובוס ישירים והסדרת מערך ההיסעים למרכזים הרפואיים של הדסה". צילום: דוברות משרד התחבורה במהלך הפגישה הציג פרופ` וייס את האתגרים התחבורתיים איתם מתמודדים המרכזים הרפואיים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים, המשרתים מדי יום אלפי מטופלים ואנשי צוות. "אנחנו רואים קשיים תחבורתיים בהגעה לבתי החולים, דבר שמקשה על הגעת מטופלים וצוותים רפואיים", אמר פרופ` וייס. "חשוב לנו למצוא פתרונות שיקלו על הנגישות למרכזים הרפואיים שלנו ויאפשרו שירות טוב יותר למטופלים. מדובר בצורך קריטי שמשפיע על איכות הטיפול והשירות שאנחנו מעניקים". מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן הדגיש את מחויבות המשרד לשיפור הנגישות התחבורתית למרכזים הרפואיים: "אנחנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת שירותי התחבורה הציבורית לבתי החולים. בכוונתנו לקדם תוכנית מקיפה שתכלול תגבור קווי אוטובוס ישירים והסדרת מערך ההיסעים למרכזים הרפואיים של הדסה. משרד התחבורה מכיר בחשיבות העליונה של נגישות נוחה ומהירה למרכזים רפואיים, במיוחד עבור אוכלוסיות מוחלשות המתקשות להגיע באופן עצמאי". במהלך הפגישה הוצגו מספר פתרונות אפשריים, ביניהם הוספת קווי תחבורה ציבורית ייעודיים, שיפור תדירות הקווים הקיימים, והסדרת מערך שאטלים מתחנות רכבת קלה ומוקדי תחבורה מרכזיים. כמו כן, נדונו פתרונות לטווח הארוך הכוללים שיפור תשתיות כבישים והרחבת מערך החניה. בסיכום הפגישה סוכם על הקמת צוות משותף שיגבש המלצות אופרטיביות לשיפור מערך התחבורה, תוך התייחסות לצרכים הייחודיים של המטופלים והצוותים הרפואיים. הצוות יכלול נציגים ממשרד התחבורה, הנהלת הדסה, עיריית ירושלים וחברות התחבורה הציבורית הפועלות באזור. הצוות יגיש את מסקנותיו בתוך חודשיים.
חדשות נוספות
בימים הקרובים יפורסם תקציב העירייה לשנת 2025 אשר יעמוד על למעלה מ-2.7 מיליארד שקל ויראה גידול של כ-200 מיליון שקל שיופנו לחינוך, תרבות, ספורט, נוער, ביטחון, קליטה, רווחה, ניקיון העיר ואיכות הסביבה, כל זאת מבלי להעלות ארנונה או מיסים חדשים
ראה מידע נוסף..
הקניון, בהיקף 30 אלף מ"ר, מוקם בכניסה לעיר על שטח התחנה המרכזית ויכלול אטרקציה ייחודית שטרם נראתה בישראל. הטרמינל החדש המוקם כחלק מהקניון, יפתח כבר ב-2025 וישרת כ-2 מיליון מבקרים בשנה. צחי אבו, מנכ"ל ארי נדל"ן השותפה בפרויקט: "הפריים לוקיישן החדש של אילת"
ראה מידע נוסף..
עיריית חיפה תפרסם בקרוב מדיניות חדשה, במסגרתה תחולק העיר לאזורים בהם יחוייבו יזמים לבנות, בין היתר, דירות קטנות בגודל של עד 55 מ"ר כולל "דיור מכליל" (דיור מוגן ומעונות סטודנטים)
ראה מידע נוסף..
ועדת העבודה והרווחה קיימה אתמול (יום ג׳) דיון בנושא עובדים המועסקים במתכונת עבודה שעתית, במסגרת ציון יום המאבק בעוני בכנסת, המתקיים ביוזמת ח"כ חווה אתי עטיה, בשיתוף הפורום למאבק בעוני ורשת הפעילים לחיים בכבוד. אלכס טנצר, יו"ר המטה למען עובדי קבלן: ״ ב-7 באוקטובר סגרו מקומות עבודה, בהם גם מוסדות ציבור ש-20,000 מעובדיהם לא קיבלו שכר עבור הימים האלה - עד היום״
ראה מידע נוסף..
בדיון מיוחד של הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראשות ח״כ פנינה תמנו שטה שהתקיימה אתמול (יום ב׳) עלתה סוגיית שילובן של נשים יוצאות אתיופיה ונחשפו נתונים המעידים על אפליה, פערי שכר ופגיעה בתלמידים יוצאי העדה. ח״כ תמנו שטה טענה כנגד משרד החינוך - אתם מקבלים 60 מיליון בשנה ומה התוצאות? לא מגיע לכם שקל! לא זזים לשום מקום. לא מבינה איך לא שיניתם מגמות? אני אומרת לכם זה חיים של ילדים״
ראה מידע נוסף..
עלויות תעריפי המים לכלל המגזרים: תאגידי מים וביוב, ספקים מקומיים, חברת מקורות, טיפול בשפכים, קליטת מי ים מותפלים ועדכון סל מדדים לרבות האינפלציה, צפויים להתבטא בעליה של תעריפי המים לצרכן הביתי, המסחר והתעשיה וכן למגזר החקלאי בשיעור של כ-3.4%. המשמעות למשק בית ממוצע: כ-5 ש"ח לחשבון המים החודשי. על אף עליה מתונה זו, עדיין תעריף המים לבית בישראל הוא מהנמוכים בעולם
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|