|
|
|
|
|
עשרות חברות בנייה זרות הגישו הצעות לעבודות בנייה בישראל
|
|
הצלחה בקול הקורא של משרד הבינוי והשיכון: מעל 30 הצעות הוגשו על ידי חברות בנייה זרות לצורך ביצוע עבודות בנייה למגורים בישראל. הקול הקורא החדש פורסם ביולי במטרה לייצר מענים מיידים לענף הנדל"ן, באמצעות הרחבת מספר חברות הביצוע בישראל, הרחבת מספר המדינות מהן חברות יוכלו לגשת לקול הקורא, במטרה לשמור על הרציפות התפקודית בענף הבנייה
בשבוע שעבר (1.10.2024) עם תום זמן ההגשה של הצעות לקול הקורא, הוגשו מעל 30 הצעות, ממדינות שונות ברחבי אסיה ואירופה. ההצעות הועברו לתהליך בדיקה מוקפד ומחמיר, במהלכו יהיה על החברות להוכיח ניסיון בינלאומי בבנייה באיכות גבוהה, יכולות ביצוע בטכנולוגיות מתקדמות ואיתנות פיננסית. צילום: שאטרסטוק החברות הזוכות יורשו לבנות בישראל יחידות דיור ולנהל פרויקטים של בנייה למגורים כגורם האחראי על כל ההיבטים ההנדסיים והביצועיים של הפרויקט, הן יחויבו לבנות בהיקף בנייה למגורים של מאות אלפי מ"ר במהלך תקופת עבודתן בישראל. החברות יירשמו במאגר לתקופה של 5 שנים, עם אפשרות הארכה של 3 שנים נוספות, בהתאם לעמידה בקריטריונים ותנאי הקול קורא. משרד הבינוי והשיכון יבצע בדיקות מעקב שוטפות במהלך כל תקופת רישומן של החברות במאגר, זאת בכדי לוודא שהחברה מבצעת בנייה למגורים בישראל כקבלן או כיזמיות עם חברה ישראלית, בהיקף המפורט בקול הקורא. הקול הקורא החדש כולל עדכונים מסבבים קודמים, במטרה להרחיב את איכות וסוג החברות שיוכלו לגשת, הכוללים: 1. יינתן יתרון לחברות בעלות ניסיון בדגש על מגורים ובדגש על בניה לגובה. 2. תינתן עדיפות לחברות עם ניסיון בנייה בינלאומי רחב, על מנת לעודד חברות מערביות בינלאומיות לגשת לקול קורא. 3. תינתן אפשרות להבאת עובדי החברה ממדינות בהן כבר בנתה פרויקטים משמעותיים ולא רק ממדינת המקור של החברה. שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "הצלחתו של המכרז, עם ריבוי ההצעות שהוגשו ממגוון מדינות, הוא הוכחה לכוחו של שוק הנדל"ן הישראלי והאטרקטיביות שלו גם בעיתות מורכבות כאלו שאנו חווים כיום. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול בעוצמה על מנת להגדיל את היצע הדיור בישראל ולשמור על רציפות העבודה בענף הבנייה בימים אלו ולטווח הארוך. צעד זה יאפשר בהקדם תחילת עבודה של חברות חדשות באמצעותן יגיעו ארצה אלפי עובדים בטווח קצר ללא צורך בביורוקרטיה". מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "הקול הקורא הזה מצטרף לשורת צעדים שהמשרד מבצע בכדי לתת מענה לצרכים שעולים מן השטח בכל תקופת המלחמה, בהם הבאה פרטית של עובדים ללא צורך במיונים ועל סמך ניסיון, הגדלת המכסה במסלול הפרטי ומהלכים נוספים נמצאים על שולחן הדיונים גם היום. אנו נברור את ההצעות האיכותיות ביותר והחברות החדשות יצטרפו לחברות הביצוע שכבר בארץ ולעשרות אלפי עובדים מקומיים וזרים שמשמרים את התפוקות בענף הבניין הקריטי לחיינו".
חדשות נוספות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין ביטול עבירת השוטטות של ח"כ משה סולומון. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוקה
ראה מידע נוסף..
עיריית ירושלים, קרן קימת לישראל והרשות לפיתוח ירושלים חתמו על הסכם היסטורי לפיתוח, ניהול ושימור שטחי היערות בגבולות העיר. ההסכם נחתם במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה–לוסקי, ומכובדים נוספים
ראה מידע נוסף..
ועדת המשנה לענייני איו"ש, קיימה אתמול (יום ג׳) דיון שעסק בהיערכות למסיק הזיתים ביו"ש. יו"ר הוועדה ח"כ סוכות ביקש לוודא כי בזמן המסיק תהייה שמירה על היישובים היהודים במטרה למנוע פגיעה בהתנחלויות. ח״כ רם בן ברק הדגיש כי לא מעט פלשתינים נהרגו על ידי פורעים יהודים בזמן המסיק. ח״כ גלעד קריב ציין כי מתחילת אוקטובר היו לפחות 95 אירועי אלימות של מתנחלים וחיילים חמושים כלפי מוסקים פלסטינים
ראה מידע נוסף..
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את התיקון להצעת חוק התכנון והבנייה של ח"כ בצלאל אברהם, המציעה לקבוע מנגנון מזורז לקביעת שומת השבחה בעת מחלוקת, בסכומים של עד 90,000 שקל. 22 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים
ראה מידע נוסף..
הדברים נאמרו בדיון פומבי ראשון, שהתקיים השבוע בוועדה הגיאוגרפית בנושא איחוד הרשויות קריית אונו, גני תקווה וגבעת שמואל. הדיון התקיים בניגוד גמור להחלטת הממשלה 465, המחייבת דיונים מקדימים מול משרד האוצר. ראשי הרשויות דרשו ממשרד הפנים, בהיעדר הצגת נתונים וטיעונים מקצועיים המהווים תנאי לקידום המהלך, לבטל לאלתר את האיחוד אשר לטענתם נולד בחטא ופסול מיסודו. העיריות מציינות כי משרד הפנים אשר יזם את המהלך, אף לא טרח לשלוח נציג מטעמו לוועדה כמתחייב על פי הנהלים
ראה מידע נוסף..
ערי אירופה יזדקקו להשקעה של 1.5 טריליון אירו לניידות עירונית בת-קיימא כדי לעמוד ביעדי הפליטות של ההסכם הירוק של האיחוד האירופי עד 2025. זו המסקנה העיקרית של המחקר "עלות ותועלת של מעבר לניידות עירונית", שנערך על ידי EIT Urban Mobility --יוזמה של המכון האירופי לטכנולוגיה וחדשנות
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|