|
|
|
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה וסגנית שר התחבורה של גרמניה סיכמו על העמקת שיתופי הפעולה בין המדינות
|
|
במהלך כנס "אינוטראנס" הבין לאומי לתחבורה מתקדמת, מנכ"ל משרד התחבורה נפגש עם ראש עיריית ברלין ועם סגנית שר התחבורה הגרמנית, עימה סיכם על הקמת צוותי עבודה משותפים וביקור עבודה בישראל
עם תום כנס התחבורה הבינלאומי "אינוטראנס" בברלין: מנכ"ל משרד התחבורה וסגנית שר התחבורה של גרמניה סוזן הנקל נועדו וסיכמו על הקמת צוותי עבודה והעמקת שיתופי הפעולה בין המדינות; הנקל נענתה להזמנת שרת התחבורה רגב ותבקר בישראל; חרף המלחמה חברות רבות מהעולם מבקשות להצטרף למיזמי תשתיות ותחבורה בישראל. צילום: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים "אינוטראנס" - התערוכה הגדולה והמובילה בעולם בתחום התחבורה אירחה בשבוע שעבר בבברלין יותר מ-3,000 חברות שהציגו פרויקטים וסטאטרטאפים בתחום התחבורה. בתערוכה מבקרים עשרות אלפי משתתפים מכל רחבי העולם. במהלך הכנס התקיים אירוע מיוחד להצגת פרויקט המטרו של ישראל. האירוע נועד לעודד חברות גרמניות וחברות בין לאומיות הפועלות בישראל להכנס לפרויקטים נוספים, ובמקביל לאפשר לחברות בינלאומיות ממדינות שאינן פועלות בשלב זה בארץ להשתלב במיזמים - צעד שהוא הכרחי להצלחת הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בישראל בעשרות השנים הקרובות, בו יושקעו עשרות מיליארדי שקל. מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן-זקן, שהשתתף בכנס נועד עם סגנית שר התחבורה של גרמניה סוזן הנקל והודה לה בשם שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל`), מירי רגב, על תמיכתה של גרמניה בישראל במלחמתה בכל החזיתות ועל שיתופי הפעולה בין המדינות בנושאי סטארטאפים תחבורתיים, פרויקטי תשתית, רכבות ורכבות קלות, סייבר ודיגיטל. בן-זקן הציג בפניה את חזון השרה לחיבוריות וקישוריות בין כל חלקי מדינת ישראל ברשת רכבות מקרית-שמונה ועד אילת, וכן את פרויקטי התשתית של מדינת ישראל בשנים הבאות בהם המטרו והמשך פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, זאת בשאיפה שחברות גרמניות ימשיכו לקחת בהם חלק משמעותי כפי שנעשה כבר כיום. מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי שיתוף הפעולה עם גרמניה בתחום התחבורה נמשך כבר שנים רבות וחברות גרמניות לוקחות חלק משמעותי בפרויקטים מרכזיים כמו הרכבת הקלה והפרויקט הלאומי של המטרו. סגנית השר סוזן הנקל אמרה כי התרשמה מההתקדמות של מערך התחבורה בישראל והביעה רצון להעמיק משמעותית את שיתוף הפעולה. השניים סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף שיקדם את הנושא. בן זקן הזמין את הנקל בשם שרת התחבורה מירי רגב לבקר בישראל והיא נענתה בחיוב. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "גרמניה נחשבת למעצמה בתחום התחבורה והיא בת ברית נאמנה וחזקה של ישראל, תומכת בה בכל אתגריה הביטחוניים, הכלכליים והתחבורתיים. אלפים ביקרו בדוכנים הישראליים, התעניינו והתרשמו מהקידמה שישראל מציגה בתחום התחבורה והתשתיות. קידמנו אין ספור השקעות עתידיות ושיתופי פעולה לטובת מערך התחבורה בישראל, ואני בטוח שנהנה מהם כבר בעתיד הקרוב - בפרויקט המטרו, בפרויקט הרכבות מקרית שמונה ועד אילת ובפרויקטים נוספים".
חדשות נוספות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין ביטול עבירת השוטטות של ח"כ משה סולומון. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוקה
ראה מידע נוסף..
עיריית ירושלים, קרן קימת לישראל והרשות לפיתוח ירושלים חתמו על הסכם היסטורי לפיתוח, ניהול ושימור שטחי היערות בגבולות העיר. ההסכם נחתם במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה–לוסקי, ומכובדים נוספים
ראה מידע נוסף..
ועדת המשנה לענייני איו"ש, קיימה אתמול (יום ג׳) דיון שעסק בהיערכות למסיק הזיתים ביו"ש. יו"ר הוועדה ח"כ סוכות ביקש לוודא כי בזמן המסיק תהייה שמירה על היישובים היהודים במטרה למנוע פגיעה בהתנחלויות. ח״כ רם בן ברק הדגיש כי לא מעט פלשתינים נהרגו על ידי פורעים יהודים בזמן המסיק. ח״כ גלעד קריב ציין כי מתחילת אוקטובר היו לפחות 95 אירועי אלימות של מתנחלים וחיילים חמושים כלפי מוסקים פלסטינים
ראה מידע נוסף..
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את התיקון להצעת חוק התכנון והבנייה של ח"כ בצלאל אברהם, המציעה לקבוע מנגנון מזורז לקביעת שומת השבחה בעת מחלוקת, בסכומים של עד 90,000 שקל. 22 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים
ראה מידע נוסף..
הדברים נאמרו בדיון פומבי ראשון, שהתקיים השבוע בוועדה הגיאוגרפית בנושא איחוד הרשויות קריית אונו, גני תקווה וגבעת שמואל. הדיון התקיים בניגוד גמור להחלטת הממשלה 465, המחייבת דיונים מקדימים מול משרד האוצר. ראשי הרשויות דרשו ממשרד הפנים, בהיעדר הצגת נתונים וטיעונים מקצועיים המהווים תנאי לקידום המהלך, לבטל לאלתר את האיחוד אשר לטענתם נולד בחטא ופסול מיסודו. העיריות מציינות כי משרד הפנים אשר יזם את המהלך, אף לא טרח לשלוח נציג מטעמו לוועדה כמתחייב על פי הנהלים
ראה מידע נוסף..
ערי אירופה יזדקקו להשקעה של 1.5 טריליון אירו לניידות עירונית בת-קיימא כדי לעמוד ביעדי הפליטות של ההסכם הירוק של האיחוד האירופי עד 2025. זו המסקנה העיקרית של המחקר "עלות ותועלת של מעבר לניידות עירונית", שנערך על ידי EIT Urban Mobility --יוזמה של המכון האירופי לטכנולוגיה וחדשנות
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|