|
|
|
|
|
99.6% זכאות לבגרות לתיכון יובלים באור יהודה
|
|
משרד החינוך פרסם את נתוני הזכאות לבגרות בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ. 99.6% זכאות לבגרות לתיכון יובלים באור יהודה, מקום ראשון מבין תיכוני בקעת אונו מתוכם , 86.3% זכאות בקרב תושבי העיר ובסך הכול עלייה של 25% ב-8 שנים
אתמול (ראשון) פרסם משרד החינוך את נתוני החינוך העירוניים והארציים השנתיים, ומהן משתקפת המשך המגמה של זינוק בנתוני החינוך המרכזיים: 86.3% מקרב תלמידי י"ב תושבי העיר זכאים לתעודת בגרות - מדובר בעלייה של 25% בשמונה שנים, כשבשנת 2015 עמד הנתון על 61.4 אחוז בלבד. בקרב תלמידי העיר, נתון המגלם גם תושבי חוץ שלומדים באור יהודה, הנתון עומד על 81.2 אחוז (רק לצורך ההשוואה, בשנת 2015 עמד הנתון על 48.2 אחוז בלבד). צילום: דוברות התיכון הממלכתי הגדול בעיר, תיכון יובלים, רשם את שיא כל הזמנים כשהגיע ל-99.6 אחוז, הנתון הגבוה ביותר מאז שהוקם - והוא ניצב במקום הראשון מבין תיכוני בקעת אונו. בכך יובלים מזנק ב-3 אחוזים לעומת השנה שעברה ובסך הכול ב-25 אחוזים בשש שנים. את בית הספר השש שנתי מנהל ד"ר נתי ברק שזוכה לשבחים רבים בזכות עבודתו המקצועית. לצידו מנהלת את חטיבת הביניים רווית דאי, כשלצידם צוות מורים מסור, מנוסה ומקצועי. ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, גאה בנתונים: "פשוט גאווה לראות שההשקעה שלנו משתלמת בגדול, הרבה מעבר לנתונים שמתפרסמים. אני רואה את הנחישות בעיניים של התלמידים שלנו שרוצים להגיע להישגים ומצליחים להוביל ולבלוט. זו הזדמנות להודות לכל מי שלוקח חלק בהובלת החינוך בעיר - לאגף החינוך בראשות דלילה אשכנזי, למנהלים היקרים, לצוותים החינוכיים שעושים עבודת קודש, להנהגות ההורים ששותפות וכמובן לתלמידים האהובים". עיריית אור יהודה נחשבת לאחת הערים המובילות בישראל בהשקעה בחינוך, ולאחרונה במחקר של חברת צ`מנסקי בן שחר דורגה העיר במקום ה-7 בישראל בהשקעה בכל תלמיד. ההשקעה בחינוך בעיר מגיעה ל-165 מיליון שקלים בשנה במסגרת התקציב הרגיל (38 אחוז מפלח התקציב) והנתון הגבוה ביותר אי פעם. לצד ההשקעה במסגרת התקציב הרגיל, מושקעים תקציבים רבים במסגרת תקציבי הפיתוח בהקמת מבנים חדשים, שיפוץ מבנים ותיקים, הצטיידות של מוסדות החינוך והפיתוח שלהם, לצד השקעה באמצעים טכנולוגיים. "התמונה החינוכית" מציגה גם נתונים מעניינים נוספים שכדאי לשים אליהם לב, ביניהם עלייה באחוזי התלמידים הזכאים לתעודות בגרות באנגלית ובמתמטיקה. כך, למשל חלה עלייה באנגלית (5 יחידות) ל-46.2% ועלייה של 4 אחוזים ב-4 יחידות ל-25.4%. כמו כן, חלה עלייה של 3 אחוזים ל-19.3 בקרב לומדי מתמטיקה ברמה של 4 יחידות, לצד ירידה של פחות מאחוז בקרב לומדי 5 יחידות ל-6.8%. נתון נוסף מתייחס לאחוזי ההתמדה, והוא זינק ל-79.7%, כשאחוז הנשירה צלל לנתון הנמוך ביותר אי פעם עם 0.4 אחוזים בקרב התלמידים שמתגוררים בעיר.
חדשות נוספות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין ביטול עבירת השוטטות של ח"כ משה סולומון. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוקה
ראה מידע נוסף..
עיריית ירושלים, קרן קימת לישראל והרשות לפיתוח ירושלים חתמו על הסכם היסטורי לפיתוח, ניהול ושימור שטחי היערות בגבולות העיר. ההסכם נחתם במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה–לוסקי, ומכובדים נוספים
ראה מידע נוסף..
ועדת המשנה לענייני איו"ש, קיימה אתמול (יום ג׳) דיון שעסק בהיערכות למסיק הזיתים ביו"ש. יו"ר הוועדה ח"כ סוכות ביקש לוודא כי בזמן המסיק תהייה שמירה על היישובים היהודים במטרה למנוע פגיעה בהתנחלויות. ח״כ רם בן ברק הדגיש כי לא מעט פלשתינים נהרגו על ידי פורעים יהודים בזמן המסיק. ח״כ גלעד קריב ציין כי מתחילת אוקטובר היו לפחות 95 אירועי אלימות של מתנחלים וחיילים חמושים כלפי מוסקים פלסטינים
ראה מידע נוסף..
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את התיקון להצעת חוק התכנון והבנייה של ח"כ בצלאל אברהם, המציעה לקבוע מנגנון מזורז לקביעת שומת השבחה בעת מחלוקת, בסכומים של עד 90,000 שקל. 22 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים
ראה מידע נוסף..
הדברים נאמרו בדיון פומבי ראשון, שהתקיים השבוע בוועדה הגיאוגרפית בנושא איחוד הרשויות קריית אונו, גני תקווה וגבעת שמואל. הדיון התקיים בניגוד גמור להחלטת הממשלה 465, המחייבת דיונים מקדימים מול משרד האוצר. ראשי הרשויות דרשו ממשרד הפנים, בהיעדר הצגת נתונים וטיעונים מקצועיים המהווים תנאי לקידום המהלך, לבטל לאלתר את האיחוד אשר לטענתם נולד בחטא ופסול מיסודו. העיריות מציינות כי משרד הפנים אשר יזם את המהלך, אף לא טרח לשלוח נציג מטעמו לוועדה כמתחייב על פי הנהלים
ראה מידע נוסף..
ערי אירופה יזדקקו להשקעה של 1.5 טריליון אירו לניידות עירונית בת-קיימא כדי לעמוד ביעדי הפליטות של ההסכם הירוק של האיחוד האירופי עד 2025. זו המסקנה העיקרית של המחקר "עלות ותועלת של מעבר לניידות עירונית", שנערך על ידי EIT Urban Mobility --יוזמה של המכון האירופי לטכנולוגיה וחדשנות
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|