|
|
|
|
|
המשרד להגנת הסביבה הקצה 10 מיליון שקל למשאיות אשפה חשמליות מונעות מימן
|
|
המשרד להגנת הסביבה מקדם מהפכה בפינוי אשפה בישראל באמצעות תחבורה ירוקה: לראשונה המשרד מפרסם קול קורא לסיוע לבעלי משאיות אשפה, לרבות רשויות מקומיות ואשכולות, לרכישת משאיות מאופסות פליטות
במטרה לעמוד ביעדים הבין-לאומיים לצמצום פליטות גזי החממה, המשרד יקדם לראשונה קול קורא לסיוע לרשויות מקומיות ואשכולות ובעלי משאיות אשפה לרכוש משאיות אשפה מאופסות פליטות בסך 10 מיליון שקל. סילמן: "אנו שמחים להמשיך להוביל ולקדם תחבורה ירוקה ונקייה והפעם - משאיות אשפה".  ארכיון. צילום: כפיר סיון המשרד להגנת הסביבה מפרסם קול קורא לסיוע לבעלי משאיות אשפה, רשויות מקומיות ואשכולות ברכישת משאיות איסוף אשפה מאופסות פליטות במטרה לצמצם את זיהום האוויר ואת פליטות גזי החממה מתחבורה הפוגעים באיכות החיים ובבריאות הציבור והסביבה. לשם כך הקצה המשרד להגנת הסביבה 10 מיליון שקל מתקציב קרן הניקיון למשאיות אשפה מונעות חשמל או מימן. משאיות לאיסוף אשפה בישראל מונעות ברובן בדיזל, דבר הגורם לפגיעה באיכות האוויר בקרבת אוכלוסייה, למטרדי רעש וכן מגביר את פליטות גזי החממה ומאיץ את משבר האקלים. העלות החיצונית המשקית הכוללת של משאיות כבדות (מעל 3.5 טונות) בישראל כתוצאה מנזקי פליטות מזהמי אוויר וגזי חממה היא 2.1 מיליארד שקל בשנה. עלות הזיהום ממשאיות אלו מהווה 29% מהעלות הכוללת של תחבורה הכבישית למרות שהן אחראיות רק על 6% מהנסועה הכוללת. אחוז הפליטה של NOX (תחמוצות חנקן) ו-PM2.5 ממשאיות ביחס לסך הפליטה הכבישית הוא 40% ו-24.7% בהתאמה. משאיות אשפה מאופסות פליטות - חשמליות או מונעות מימן - הן בעלות פוטנציאל רב לצמצום פליטות מזהמים אלו, אך הן יקרות כיום ביחס למשאיות אשפה המונעות בדיזל. לכן המשרד להגנת הסביבה מקדם מעבר לחלופה נקייה על ידי סיוע לתמיכה ברכישתן למי שיוביל את השינוי. בישראל לא פועלות כיום משאיות אשפה מאופסות פליטות - חשמליות או מימניות. תמיכת המשרד להגנת הסביבה ברכישת משאיות אלו תסייע בהורדת חסמים המקשים על חדירת טכנולוגיה חדשה לציי הרכבים הכבדים בישראל, בהגברת החשיפה הציבורית לטכנולוגיה זו ובהפחתת מפגעי זיהום האוויר והרעש בריכוזי האוכלוסייה ופליטות גזי החממה מסקטור הרכבים הכבדים. בנוסף, תמיכת המשרד מסייעת למדינת ישראל בעמידה בהתחייבויות הבין-לאומיות להפחתת פליטות מציי רכב כבדים. כאשר בדצמבר שעבר במסגרת ועידת האקלים בדובאי COP 28, חתמו השרה להגנת הסביבה ושרת התחבורה על מזכר הבנות בין-לאומי להצטרפות ישראל למחויבות גלובלית לאיפוס פליטות מציי רכב כבד ובכך להירתם למאבק הבין-לאומי בשינוי האקלים.
חדשות נוספות
אתגרים בשיקום והתמודדות עם ההשפעות ארוכת הטווח של המלחמה מעסיקים את מועצה אזורית מטה אשר. אדריכל ליאור לוי, מהנדס המועצה מסכם את השנה שהייתה וחושף כי 160 תוכניות לפרויקטים שונים בתחומי תשתיות, מבני חינוך ציבור, עומדים על הפרק. היעד: לצאת לדרך חדשה, המבוססת על חיזוק, התחדשות והעצמה קהילתית
ראה מידע נוסף..
קריית שמונה חווה בשנה האחרונה תהליך שיקום אינטנסיבי לאחר שספגה מעל 300 מטחי טילים ופגיעות עקיפות. תחת מגבלות מנדט ותקציב של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, פעלו הקבלנים בשיתוף עם נציגי העירייה במרוץ נגד הזמן. יחד, שיקמו כ-75 מוסדות חינוך בעיר, במטרה לחזור לשגרה ולבנות עתיד טוב יותר לתושבי העיר. טל עוזיאל כרמל, מהנדסת קריית שמונה, בריאיון מיוחד ל״רשויות״
ראה מידע נוסף..
למעלה מ-100 מיליון שקלים לטובת מענקים להתייעלות באנרגיה בשנה אחת, שלל פרויקטים חדשים, עשרות רשויות שמצטרפות כל שנה לתכנית “המאיץ”, ואינספור גגות סולאריים, מתקני אגירה והצללות במרחבים הציבוריים – אלו הם רק חלק מהמספרים שמאחורי המהפכה של משרד האנרגיה והתשתיות ברשויות המקומיות. בראיון מקיף ל“רשויות”, מספר מנכ”ל משרד האנרגיה והתשתיות, יוסי דיין על החזון, הכלים, הפרויקטים – והמהלך ששם את השלטון המקומי בקדמת הבמה של השינוי האנרגטי של ישראל
ראה מידע נוסף..
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, וראשי רשויות השרון יוצאים למאבק משותף נגד הקמת הדפו בלב השטח החקלאי של העיר, בעקבות החלטת ועדת השרים לענייני תשתיות חיוניות לאשר את המקטע האחרון של קווי המטרו – למרות התנגדותם התקיפה
ראה מידע נוסף..
במסגרת ההסכם החדש, תקבל עיריית אור יהודה מימון של 20 עד 30 אלף ש"ח לכל יחידת דיור תוספתית שתקבל היתר בנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית. המימון ישמש להקמת תשתיות חיוניות, מוסדות ציבור ומבני חינוך
ראה מידע נוסף..
בדיון בוועדה לביקורת המדינה שהתקיים אתמול (יום ד׳) הציגו הנהלת נת"ע את סטטוס התקדמות פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. מנכ"ל נת"ע: ״כמות הנוסעים בקו האדום חצתה את רף 125 אלף ביום - שואפים ל-180 אלף
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|