|
|
|
|
|
תושבים מתנגדים לתוכנית מסילת הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה
|
|
הוועדה המחוזית צפון תקיים דיון בהתנגדויות הרבות שהוגשו לתוכנית, המחברת את תחנת כרמיאל עם תחנת קריית שמונה, תוך הקמת יותר מ-20 ק"מ של מנהרות. תושבי ראש פינה: "מעבר קבוע של רכבת משא מהירה יכול להוות זרז לרעידת אדמה"
* פורסם לראשונה ב״כלכליסט״
הוועדה המחוזית צפון תדון בישיבתה הקרובה ב-206 ההתנגדויות לתוכנית מסילת הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. התוכנית כוללת הקמת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, המחברת את תחנת כרמיאל עם תחנת קריית שמונה, וכוללת יותר מ-20 ק"מ של מנהרות. התיכנון מיועד לרכבת המונעת בחשמל, במהירות של כ-160 קמ"ש. ההתנגדויות הרבות שהוגשו מלמדות על החשיבות העצומה שיש לפרויקט. המועצה האזורית גליל עליון, שעל ההתנגדות שהגישה חתום מהנדס המועצה, אדר` אוהד לבנת, טוענת שאומנם מדובר ב"פרויקט לאומי מהותי להתפתחות הדמוגרפית והכלכלית של אצבע הגליל...אך רכבת כבדה תפגע בתבנית הנוף הייחודית של עמק החולה ;מסילת הברזל תהווה חיץ פיזי להתפתחות העירונית של קריית שמונה ואף תסתור את התוכנית האסטרטגית של העיר, המקודמת בימים אלה. המועצה מבקשת מהממשלה לבחון מחדש את החלפת המקטע שבין אזור התעסוקה צח"ר (צפת, חצור הגלילית וראש פינה) וקריית שמונה בחלופה של רכבת קלה״. המועצה האזורית גליל עליון מציינת כי היא מתנגדת לקידום התוכנית המופקדת "טרם הצגת היתכנות מוכחת של מסוף מטענים באזור התעסוקה צח"ר". הדרישה היא, וחוזרת על כך גם המועצה המקומית ראש פינה, לחבר מסוף מטענים למסילה המוצעת. צילום: רכבת ישראל בין המתנגדים לתוכנית נמצאת גם מירב אהרון גוטמן, פרופ` במחלקה לתכנון ערים בטכניון, שגרה בראש פינה. לטענתה, "התוכנית הוגשה והופקדה ללא שנעשה שיתוף ציבור. אנחנו, כהתארגנות של תושבים קראנו את כל מאות העמודים המהווים את פרוטוקול הישיבות ונדהמנו לגלות שהמילה תושבים או אנשים אינה מוזכרת". כך או כך, באזור של ראש פינה תעבור הרכבת בעומק של עשרות מטרים מתחת לפני הקרקע. התושבים חוששים מפוטנציאל הפגיעה בבתיהם. לטענתם: "מעבר קבוע של רכבת משא מהירה, כמה פעמים ביום, יכול גם להוות זרז לרעידת אדמה". פרופ` אהרון גוטמן מציינת כי מעבר של רכבת מהירה בתת הקרקע עשוי להביא לפגיעה בשלמות יסודות המבנה של הבית בו היא מתגוררת, למטרדי רעש ורעידה של המבנה, ולקרינה אלקטרומגנטית שתסכן את שלום הדיירים. עוד היא כותבת: "באם הרכבת תוביל כלי מלחמה וחומרי נפץ, הרי שיש בכך סכנה כפולה ומכופלת". ומוסיפה: "מעבר הרכבת יביא לירידת ערך של הבית בו השקענו ועדיין משקיעים את מיטב כספנו וחיינו".המועצה המקומית ראש פינה שלחה אף היא התנגדות מפורטת לתוכנית, ובה היא טוענת כי התוכנית "אינה בשלה". המועצה איתרה שלושה ליקויים עיקריים בתוכנית: מעבר הרכבת במנהרה מתחת לישוב, הסטה של כביש 90 וביטול אחת הכניסות לראש פינה, ותוספת משמעותית של כלי רכב שיצטרכו לנסוע דרך המושבה מבלי שיש פתרון תחבורתי נאות, ואי התאמה של התוואי למעבר רכבת מטענים.גם במועצה המקומית של הישוב נחף עוררה התוכנית תרעומת רבה. עשרות תושבים חתמו על נוסח דומה של התנגדות היוצא נגד הפקדת קרקעות. כך למשל, סרמין עבד אל כרים, הטוענת, באמצעות עו"ד אחמד נזאל, כי "התנהלותה של המדינה והרשויות מטעמה מהווה קיפוח מוחלט של קניינם של תושבי נחף, שהינם אזרחיה הערבים, האמורים להינות לכאורה משוויון זכויות מלא". עוד נרשם: "המשך הזחילה של מפלצת ההפקעה, צפונית לכביש 85, מהווה המשך ברור של תוכנית ייהוד הגליל וחניקת הישובים הערבים". לתוכנית הועלו גם טענות קונקרטיות על פגיעות נדל"ניות. כך למשל, בעלי הזכויות בקניון הגליל העליון בראש פינה, הטוענים כי הסטת כביש 90 לכיוון מזרח ובניית תחנת חישמול תקטין את החשיפה ותגרום לפגיעה אנושה במתחם הקניון. גם חברת ״גבריאלים״, המפעילה את קניון חוצות כרמיאל, טענה כי התוכנית מפקיעה שטח בבעלותה ותמהה על כך שבשטח המופקע מוצעת מסילת ברזל ללא שימושים נלווים נוספים המאפשרים תחנת רכבת פעילה ונגישה.
חדשות נוספות
בימים הקרובים יפורסם תקציב העירייה לשנת 2025 אשר יעמוד על למעלה מ-2.7 מיליארד שקל ויראה גידול של כ-200 מיליון שקל שיופנו לחינוך, תרבות, ספורט, נוער, ביטחון, קליטה, רווחה, ניקיון העיר ואיכות הסביבה, כל זאת מבלי להעלות ארנונה או מיסים חדשים
ראה מידע נוסף..
הקניון, בהיקף 30 אלף מ"ר, מוקם בכניסה לעיר על שטח התחנה המרכזית ויכלול אטרקציה ייחודית שטרם נראתה בישראל. הטרמינל החדש המוקם כחלק מהקניון, יפתח כבר ב-2025 וישרת כ-2 מיליון מבקרים בשנה. צחי אבו, מנכ"ל ארי נדל"ן השותפה בפרויקט: "הפריים לוקיישן החדש של אילת"
ראה מידע נוסף..
עיריית חיפה תפרסם בקרוב מדיניות חדשה, במסגרתה תחולק העיר לאזורים בהם יחוייבו יזמים לבנות, בין היתר, דירות קטנות בגודל של עד 55 מ"ר כולל "דיור מכליל" (דיור מוגן ומעונות סטודנטים)
ראה מידע נוסף..
ועדת העבודה והרווחה קיימה אתמול (יום ג׳) דיון בנושא עובדים המועסקים במתכונת עבודה שעתית, במסגרת ציון יום המאבק בעוני בכנסת, המתקיים ביוזמת ח"כ חווה אתי עטיה, בשיתוף הפורום למאבק בעוני ורשת הפעילים לחיים בכבוד. אלכס טנצר, יו"ר המטה למען עובדי קבלן: ״ ב-7 באוקטובר סגרו מקומות עבודה, בהם גם מוסדות ציבור ש-20,000 מעובדיהם לא קיבלו שכר עבור הימים האלה - עד היום״
ראה מידע נוסף..
בדיון מיוחד של הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראשות ח״כ פנינה תמנו שטה שהתקיימה אתמול (יום ב׳) עלתה סוגיית שילובן של נשים יוצאות אתיופיה ונחשפו נתונים המעידים על אפליה, פערי שכר ופגיעה בתלמידים יוצאי העדה. ח״כ תמנו שטה טענה כנגד משרד החינוך - אתם מקבלים 60 מיליון בשנה ומה התוצאות? לא מגיע לכם שקל! לא זזים לשום מקום. לא מבינה איך לא שיניתם מגמות? אני אומרת לכם זה חיים של ילדים״
ראה מידע נוסף..
עלויות תעריפי המים לכלל המגזרים: תאגידי מים וביוב, ספקים מקומיים, חברת מקורות, טיפול בשפכים, קליטת מי ים מותפלים ועדכון סל מדדים לרבות האינפלציה, צפויים להתבטא בעליה של תעריפי המים לצרכן הביתי, המסחר והתעשיה וכן למגזר החקלאי בשיעור של כ-3.4%. המשמעות למשק בית ממוצע: כ-5 ש"ח לחשבון המים החודשי. על אף עליה מתונה זו, עדיין תעריף המים לבית בישראל הוא מהנמוכים בעולם
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|