|
|
|
|
|
שר הבריאות: מונה פרויקטור לשיקום המרכז הרפואי סורוקה
|
|
שר הבריאות אריאל בוסו מינה פרויקטור ייעודי לשיקום המרכז הרפואי סורוקה. כמו כן הכריז השר על הקמת `מבנה התקומה` - בניין אשפוז חדש בן 10 קומות. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ’ הזהיר כי כל דו"חות מבקר המדינה התריעו על תת-התנאים והמחסור בכוח האדם במערכת הבריאות בנגב.
בישיבה משותפת של ועדת הבריאות והוועדה לפיקוח על תהליכי הסרת חסמים בכנסת, התקיים השבוע דיון מיוחד שעסק בשיקום ופיתוח המרכז הרפואי “סורוקה” בבאר שבע – לאחר שנפגע ישירות מפגיעת טיל במהלך מבצע “עם כלביא”.
שר הבריאות אוריאל בוסו הציג בפני חברי הכנסת וראשי מערכת הבריאות את תוכנית ההתחדשות של סורוקה, הכוללת ליווי של פרויקטור ייעודי והקמה של “מבנה התקומה” – בניין אשפוז חדש בן 10 קומות. לדבריו, “מה שנפגע ייבנה מחדש, ובצורה מתקדמת ובטוחה יותר״
“זו לא רק פגיעה – זו קריאת אזהרה”
פרופ’ שלמה קודיש, מנכ”ל סורוקה, תיאר את היקף הפגיעה: הבניין שניזוק כלל שבע מחלקות אשפוז על שטח של 12 אלף מ”ר, ובשעת הפגיעה שהו בבית החולים כ-1,400 איש. לדבריו, “המחיר של בניין לא ממוגן יורגש גם בחודשים הקרובים. עלינו לשמור על העתיד – כדי למשוך מתמחים ורופאים מעולים לנגב.” הוא קרא להשלים מידית את בניית שתי קומות נוספות ולזרז את הקמת מגדל האשפוז החדש.
ראש עיריית באר שבע: “בית החולים הנוסף לא יפגע בסורוקה״
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ’, הוסיף כי בית החולים הנוסף לא יפגע ב"סורוקה", והזהיר כי כל דו"חות מבקר המדינה התריעו על תת-התנאים והמחסור בכוח האדם במערכת הבריאות בנגב.
דבריו של דנילוביץ’ קיבלו חיזוק גם משר הרווחה, יעקב מרגי, שאמר: “הטיל הזה הוא הזדמנות – היה צורך בשיפוץ מגדל האשפוז והמחלקות הפנימיות. יש משבר כוח אדם במדינה ובפריפריה עוד יותר. צריך להצדיע לתושבי הנגב, אף אחד לא היה מוכן להתאשפז כך״.
״סורוקה מעניק שירותים רפואיים גם ל-400 אלף תושבים בדואים״
מאיר כהן, ראש עיריית דימונה לשעבר, ציין כי סורוקה הוא היחיד שמעניק שירותים רפואיים לא רק ליהודי הדרום אלא גם ל-400 אלף תושבים בדואים, וקרא להשקעה של מיליארד שקלים במקום. יעל לינדנברג, סגנית הממונה על התקציבים באוצר, ציינה כי בימים הקרובים יושלם אומדן הנזק של מס רכוש, והבהירה כי “יש כוונה ברורה לתעדף את שיקום סורוקה ולמנוע פגיעה בו נוכח פתיחת בית החולים החדש.”
שר הבריאות אוריאל בוסו (צילום: שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית, CC BY-SA ,wikimedia)בישיבה משותפת של ועדת הבריאות והוועדה לפיקוח על תהליכי הסרת חסמים בכנסת, התקיים השבוע דיון מיוחד שעסק בשיקום ופיתוח המרכז הרפואי “סורוקה” בבאר שבע – לאחר שנפגע ישירות מפגיעת טיל במהלך מבצע “עם כלביא”. שר הבריאות אוריאל בוסו הציג בפני חברי הכנסת וראשי מערכת הבריאות את תוכנית ההתחדשות של סורוקה, הכוללת ליווי של פרויקטור ייעודי והקמה של “מבנה התקומה” – בניין אשפוז חדש בן 10 קומות. לדבריו, “מה שנפגע ייבנה מחדש, ובצורה מתקדמת ובטוחה יותר״ “זו לא רק פגיעה – זו קריאת אזהרה”פרופ’ שלמה קודיש, מנכ”ל סורוקה, תיאר את היקף הפגיעה: הבניין שניזוק כלל שבע מחלקות אשפוז על שטח של 12 אלף מ”ר, ובשעת הפגיעה שהו בבית החולים כ-1,400 איש. לדבריו, “המחיר של בניין לא ממוגן יורגש גם בחודשים הקרובים. עלינו לשמור על העתיד – כדי למשוך מתמחים ורופאים מעולים לנגב.” הוא קרא להשלים מידית את בניית שתי קומות נוספות ולזרז את הקמת מגדל האשפוז החדש. ראש עיריית באר שבע: “בית החולים הנוסף לא יפגע בסורוקה״ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ’, הוסיף כי בית החולים הנוסף לא יפגע ב"סורוקה", והזהיר כי כל דו"חות מבקר המדינה התריעו על תת-התנאים והמחסור בכוח האדם במערכת הבריאות בנגב. דבריו של דנילוביץ’ קיבלו חיזוק גם משר הרווחה, יעקב מרגי, שאמר: “הטיל הזה הוא הזדמנות – היה צורך בשיפוץ מגדל האשפוז והמחלקות הפנימיות. יש משבר כוח אדם במדינה ובפריפריה עוד יותר. צריך להצדיע לתושבי הנגב, אף אחד לא היה מוכן להתאשפז כך״. ״סורוקה מעניק שירותים רפואיים גם ל-400 אלף תושבים בדואים״מאיר כהן, ראש עיריית דימונה לשעבר, ציין כי סורוקה הוא היחיד שמעניק שירותים רפואיים לא רק ליהודי הדרום אלא גם ל-400 אלף תושבים בדואים, וקרא להשקעה של מיליארד שקלים במקום. יעל לינדנברג, סגנית הממונה על התקציבים באוצר, ציינה כי בימים הקרובים יושלם אומדן הנזק של מס רכוש, והבהירה כי “יש כוונה ברורה לתעדף את שיקום סורוקה ולמנוע פגיעה בו נוכח פתיחת בית החולים החדש.”
חדשות נוספות
פחות מיממה לאחר שהודיע לתושבים כי העירייה מקפיאה את קידום ההתחדשות העירונית במתחם שנפגע מפגיעת הטיל, ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג פנה למדינה בדרישה רשמית לבטל את המסלול לחלוטין. במקביל דרש לחדש באופן מיידי את תשלומי הפיצויים למשפחות שנפגעו, לאחר שההליכים הוקפאו בעקבות בחינת חלופת ההתחדשות העירונית
ראה מידע נוסף..
הצעת החוק מסדירה את הפינוי, ההובלה והטיפול בפסולת הבניין. בשלב הראשון ההסדרים יחולו רק על פסולת בניין ובהמשך תורחב לסוגי פסולת נוספים. ההצעה כוללת, בין השאר, הקמת מרשם לעוסקים בענף הפסולת, מנגנון תשלומים ייעודי לפינוי ולטיפול בפסולת בניין וחיזוק האכיפה
ראה מידע נוסף..
נוסף להשקעת הממשלה בפיתוח מעלות תרשיחא בהיקף של רבע מיליארד שקלים, משיקה הרשות תוכנית להקמת יישוב חלוצי לצעירים וצעירות, בהשקעה של מעל 5 מיליון שקלים. מדובר במיזם ייחודי בהובלת עיריית מעלות תרשיחא בשיתוף קרן אדמונד דה רוטשילד, קרן רש״י והסוכנות היהודית
ראה מידע נוסף..
מנהלת תקומה, משרד האוצר ומשרד החינוך מציגים מתווה תמריצים חדש לעובדי הוראה ולפסיכולוגים בחבל תקומה, שנועד לחזק את מערכת החינוך באזור, לעודד הצטרפות של אנשי חינוך חדשים ולפתח יוזמות חינוכיות במוסדות החינוך
ראה מידע נוסף..
לראשונה בישראל: הסכם גג למועצה אזורית מסמן שינוי תפיסתי עמוק במדיניות הפיתוח הלאומית. במוקד המהלך – המועצה האזורית מרחבים, שמציבה מודל חדש לפיתוח המרחב הכפרי בנגב
ראה מידע נוסף..
דיון בוועדה לביקורת המדינה על משבר האמון בין הציבור למשטרה נערך על רקע דוחות הביקורת שהצביעו על פערים בכוח אדם, קשיים במתן שירות מותאם לאוכלוסיות שונות, ליקויים בטיפול בתלונות על אפליה ופערים במנגנוני הבקרה. עוד הצביע המבקר על בעייתיות בשיטור, באכיפת החוק ובהתנהלות גורמי האכיפה מול החברה הערבית, יוצאי אתיופיה, הציבור החרדי וקבוצות נוספות
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|