|
|
|
|
|
יפעל מ-2031: אושרה התוכנית לקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים
|
|
הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את תוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים שאורכו הוא כ-10 ק"מ. הקו החדש צפוי לעבור בשכונות קריית היובל וקטמונים ויהווה המנוע להתחדשות העירונית בשכונות אלה. העבודות יתחילו בקרוב ויימשכו עד 2031
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה בישיבתה על אישור התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. הקו הסגול מתוכנן לעבור בשכונות קרית היובל, מלחה, פת וקטמונים.  ארכיון, צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו הקו הסגול יהווה ציר אורך מזרח-מערב בדרום העיר ויחצה את קווי הרכבת הקלה האחרים - האדום, הירוק והכחול. בכך תגדל באופן משמעותי רשת הרכבת הקלה ויתאפשרו חיבורים רבים בין נקודות מוצא ויעד בעיר. אורך התוואי הינו כ-10 ק"מ, כאשר אושרו מתוכו כבר כ-6 ק"מ במסגרת תוכניות קודמות וכעת אושר התוואי של כ-4 ק"מ נוספים המשלים את התוואי כולו. יחד עם הקווים הקודמים תאפשר קו מזרח-מערב מהמרכז הרפואי הדסה ועד לשכונת תלפיות. הוועדה ציינה בהחלטתה כי למערכת הרכבת הקלה בירושלים תרומה משמעותית לעיר, בין היתר בשל הפחתת הגודש בכבישים (הפחתת זיהום אוויר וזמני נסיעה) וקירוב שכונות מורחקות למוקדי תעסוקה ובילוי, תוך תרומה לאיכות החיים, לבריאות הציבור, לחוסן החברתי ולשוויון ההזדמנויות. עוד ציינה הוועדה, כי לקו הסגול תרומה משמעותית בהיותה מחברת את שכונות קריית היובל וקטמונים לרשת הרכבת הקלה. שכונות אלה עוברות תהליכים של התחדשות עירונית והקמת הקו תתרום לשדרוג משמעותי של איכות המרחב הציבור בשכונות אלה. כמו כן, מערכת הסעת המונים מאפשרת ציפוף של העיר וניצול יעיל של הקרקע והשפעתה מתפרסת מעבר לצירים בהם היא עוברת. התקציב להקמת הקו הסגול אושר כחלק מפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה שהיקפו 14 מיליארד שקל. עבודות ההקמה צפויות להתחיל בסוף השנה ולהיכנס לשיאן ב-2025, והקו צפוי להתחיל לפעול בשנת 2031. הקו החדש מצטרף לקווים שכבר אושרו - האדום מהר הרצל ועד פסגת זאב; הירוק מגילה ועד הר הצופים; והכחול ממלחה ועד רמות. יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, שירה תלמי באבאי: "ירושלים מובילה ומקדימה את יתר הערים בכל הקשור בפיתוח תחבורה ציבורית באמצעות מערכת להסעת המונים ובעידוד הליכתיות. ירושלים נהנית כעשור מקו רכבת קלה פעיל ולעיר כבר אושרו מספר קווי רכבת קלה הנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים. רשת הרכבת הקלה תחבר את השכונות המתחדשות של העיר אל מוקדי תעסוקה". מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר` דן קינן: "התוואי שנבחר למעבר הקו הסגול הינו המסלול שמשרת בצורה הטובה ביותר את השכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית. בכך מבטא מסלול הרכבת הקלה את מדיניות הוועדה המחוזית לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר ותמיכה בתהליכי פינוי בינוי ובבניה המחודשת של שיכוני ירושלים".
חדשות נוספות
המכביה תתקיים בין התאריכים 22-8 ביולי ובמהלכה יגיעו לעיר אלפי ספורטאים, תיירים, קהל מקומי וקהל מבקרים, שיחזקו את בתי העסק המקומיים ומרכזי הבילוי, הספורט, התרבות והפנאי. ראש העיר יריב פישר: "התושבות והתושבים יהיו מעורבים במשחקים ובאירועים הנלווים ומבחנתנו הם יהוו נדבך מרכזי סביב המכביה"
ראה מידע נוסף..
מועצת העיר כרמיאל אישרה (ד`) פה אחד בתמיכת האופוזיציה והקואליציה את הסכם הגג שיכלול את הקמת 14,000 יחידות דיור במהלך 12 השנים הקרובות. ההשקעה הכוללת צפויה להיות למעלה מ-20 מיליארד שקל, עם תוספת תקציבית לעירייה בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל
ראה מידע נוסף..
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית וקיזוזם על רכבים שנגנבו בישראל והועברו אל שטחי הרשות. עוד מוצע להקים קרן לטובת חלוקת כספי הפיצוי
ראה מידע נוסף..
המאבק נגד העלאת אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל נמשך: רכבי טיאוט של עיריית חיפה נכנסו הבוקר (רביעי) שוב למנהרות ונסעו באיטיות במחאה על העלאת המחירים. במקביל, נמשכים ההליכים המשפטיים נגד מפעילי המנהרות
ראה מידע נוסף..
יום עו"ס הבינלאומי: משרד הרווחה וכנסת ישראל הוקירו את תרומתם הקריטית של העובדים הסוציאליים בתקופת מלחמת חרבות ברזל. האירועים שנערכו במשכן הכנסת כללו נאומים והוקרה מיוחדת לזכרם של שמונה עובדים סוציאליים שנפלו במלחמה. שר הרווחה יעקב מרגי: "התייצבתם ראשונים למשימה והענקתם ליווי ותמיכה למי שחרב עליהם עולמם"
ראה מידע נוסף..
בטקס מרגש נחנכה אתמול (יום ג׳) ניידת טיפול נמרץ לזכרו של תושב העיר סמל אוריה באייר ז"ל. הניידת החדשה נתרמה למד"א על-ידי קרן אמדה וארגון One for Israel. אוריה (20) נוצרי-אוונגליסטי, בחר להתנדב לצה"ל ושירת ביחידת מגלן עד לנפילתו ברצועת עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל לפני כשנה
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|