|
|
|
|
|
המשרד להגנת הסביבה מציג לנציגי ערים ורשויות מקומיות את התכנית למעבר לתחבורה נקייה
|
|
נעים בעיר - עוברים לתחבורה נקייה: המשרד להגנת הסביבה הציג לנציגי ערים ורשויות מקומיות, את תוכניתו "נעים בעיר" לעידוד הרשויות למעבר לתחבורה נקייה ולהפחתת זיהום האוויר וגזי חממה
במסגרת התוכנית המשרד יתמוך ברשויות עם הסכמי גג לתחבורה בסכום של עד כ-4 מיליון שקל לרשות. השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "נוביל עם הרשויות לערים נקיות ושקטות, עם פחות זיהום אוויר ורעש".
המשרד להגנת הסביבה קיים אתמול (ג`) כנס במעמד השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מנכ``ל המשרד, גיא סמט, נציגי ערים ורשויות מקומיות, להצגת תוכנית המשרד ``נעים בעיר" לרשויות מקומיות החתומות על הסכם גג עם משרד התחבורה. התוכנית תאפשר לרשויות להוביל מעבר לתחבורה נקייה ולהפחית זיהום אוויר מתחבורה, ולייצר איכות אוויר בערים אשר טמונה בשינויים שיובלו על ידי הרשויות המקומיות.
מטרת התוכנית היא לעודד רשויות אשר להן תוכנית לחיזוק תחבורה ציבורית ונסיעה באופניים במסגרת הסכמי גג עם משרד התחבורה בצעדים נוספים שיבטיחו איכות אוויר לצד שיפור פתרונות התחבורה בעיר. בנוסף התוכנית תסייע לישראל לעמוד ביעדי צמצום פליטות גזי החממה עליהם התחייבה. במסגרת התוכנית המשרד יתמוך ברשויות עם הסכמי גג לתחבורה בסכום של עד כ-4 מיליון שקל לרשות.
הצעדים המרכזיים הכלולים בתוכנית המשרד להגנת הסביבה: קידום אזור אוויר נקי להגבלת כניסת רכבים מזהמים, מתן פתרונות לצמצום נסועה לאזורי תעסוקה, איפוס פליטות של ציי רכב עירוניים ופתרונות מעבר לתחבורה נקייה בדגש על הליכה ברגל ורכיבה על אופניים. במסגרת התוכנית, יתמוך המשרד להגנת הסביבה בעלות של עד כארבעה מיליון שקל לכל רשות, בעבור יישום צעדים אלו.
בתום הצגת התוכנית, התקיים דיון מקצועי בין אנשי המשרד להגנת הסביבה עם ראשי הרשויות וכן הוצג מקרה בוחן ליישום התוכנית וביצירת התנאים להצלחת התוכנית בקרב הרשויות.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "תחבורה מהווה את המקור המרכזי כיום לזיהום אוויר בערים ומייצרת מפגעי רעש, המהווים גורמי תחלואה המסוכנים לבריאות של כולנו כאן. אנחנו רוצים להוביל חזון משותף, לראות את הערים שלנו מתפתחות וגדלות, ובאותה נשימה להבטיח שאנחנו יוצרים ערים נקיות ושקטות, ללא זיהום אוויר וללא רעש. תחבורה נקייה היא מרכיב מרכזי בהשגת התוצאה"
כבר כיום יש רשויות בישראל המובילות מגוון פתרונות של מעבר לתחבורה נקייה. כך לדוגמה עיריית ירושלים ועיריית חיפה והמשרד להגנת הסביבה מובילים אזורי אוויר נקי, עיריית תל אביב מקדמת תוכנית לקידום רחובות מוטי הליכות; ובעיר רחובות פועלת תוכנית לצמצום נסועה לאזור התעסוקה. המשרד מעודד רשויות מקומיות נוספות להצטרף וליישם צעדים למען איכות חיי התושבים.
חדשות נוספות
במסגרת סמינר בינלאומי לחינוך יהודי שנערך השנה בחיפה, נערכה קבלת פנים חגיגית למנהיגות ארגוני נשים יהודיות מרחבי העולם. הסמינר נועד לחזק מנהיגות נשית ברחבי העולם ולעודד שיתופי פעולה בין קהילות תוך חיזוק הקשר עם מדינת ישראל
ראה מידע נוסף..
ההגרלה העשרית של התוכנית יוצאת היום לדרך, וכוללת 7,479 דירות ב־21 יישובים ברחבי הארץ, בהם ירושלים, באר יעקב, קריית עקרון, נתניה ורעננה. להגרלה נרשמו מספר שיא של 132,361 משקי בית. ההגרלה מתבצעת במערכת ממוחשבת, בפיקוח רואה חשבון, ותוצאות הזכייה יימסרו לזוכים לאחר סיום הבקרה
ראה מידע נוסף..
ועדת השרים לחקיקה אישרה את תזכיר החוק לשיקום נזקי המלחמה באמצעות התחדשות עירונית. החוק, שגובש על ידי צוות בין־משרדי בראשות משרדי האוצר, המשפטים והבינוי והשיכון, מציע מנגנון מואץ לשיקום מתחמים שנפגעו במהלך מבצע “עם כלביא”, תוך קיצור דרמטי של לוחות הזמנים בתכנון ורישוי, חיזוק מעמדן של הרשויות המקומיות ומתן הגנות חסרות תקדים לבעלי הדירות, כולל מסלול Buy Out שיאפשר רכישת דירה חלופית באופן מיידי
ראה מידע נוסף..
משבר כוח האדם בגני הילדים של תל אביב-יפו מגיע לנקודת רתיחה: מאז תחילת נובמבר נסגרו 88 גנים, מתוכם 40 גני חינוך מיוחד. מנכ”ל העירייה, מנחם לייבה, שיגר מכתב דחוף למנכ”ל משרד החינוך, ובו התרעה חריפה מפני קריסה של מערכת הגנים בעיר. לייבה קרא להתערבות מהירה ולקבלת פתרונות מהמדינה, לאחר שמספר הגנים הבלתי מאוישים הגיע לשיא מדאיג
ראה מידע נוסף..
הממשלה אישרה היום את הצעת שר הבינוי והשיכון, חיים כץ, לתקן את החלטות הממשלה משנת 2018 בנוגע להקמת היישוב הקהילתי "דניאל" והכפר השיקומי-שילובי "שיבולת", כך שיוכרו כיישובים זכאים לסבסוד פיתוח בהתאם להחלטות הממשלה בתחום אזורי העדיפות הלאומית
ראה מידע נוסף..
טל ונגר, סמנכ"ל חטיבת תכנון וסביבה, חברת AVIV
כמויות עפר אדירות הנוצרות מפרוייקטי תשתיות, בנייה למגורים, תעשייה ותעסוקה מושלכות כיום ללא פיקוח ומייצרות הפסדים כספיים, אובדן קרקעות מניבות, ונזקים סביבתיים. היקף העודפים עד שנת 2050 צפוי להגיע ל-88 מיליון קו״ב. בהיעדר רגולציה ההפסד למשק נאמד בכ-4.2 מיליארד שקל. בהסדרה נכונה, עודפי העפר יכולים להפוך ממשאב מבוזבז לנכס מניב
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|