|
|
|
|
|
"יוזמה חשובה": תל אביב מאמצת את המודל שנהוג באירופה וארה"ב – קדימות לרוכבי אופניים בצמתים
|
|
רוכבי האופניים יקבלו קדימות בצמתים מרומזרים בניסוי תחבורתי ראשון מסוגו שייערך בתל אביב במשך כחודש. מדובר בבשורה משמעותית לרוכבים, שמספרם נמצא בעלייה בשנים האחרונות, אך עד כה לא גובשו ויושמו עבורם חוקי תנועה ייעודיים — כפי שמקובל באירופה ואמריקה. כעת נותר לראות כיצד יגיבו הנהגים לשינוי
תא ייעודי להמתנת רוכבי אופניים (צילום: לביא תצלומי אויר בע״מ)פיילוט ראשון מסוגו: "תא אופן" לרוכבי אופניים בצמתים מרכזיים בתל אביבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ובאמצעות חברת נתיבי איילון, מקדם ניסוי תחבורתי ראשון מסוגו בישראל לבחינת יישום הסדר "תא אופן" ברחבי הארץ, למען הגברת בטיחות רוכבי האופניים והקורקינטים בכבישים. ההסדר נועד להעניק לרוכבים קדימות בכניסה לצמתים, במטרה לצמצם קרבה מסוכנת בינם לבין כלי רכב ממונעים ולמנוע מעבר של רוכבים למדרכות - בעיקר בעת פניות ימינה או שמאלה. במסגרת הניסוי, שיתבצע ברחוב קינג ג`ורג` בצמתים קינג ג`ורג`-זמנהוף וקינג ג`ורג`-שלמה המלך, יוקצה תא אופן - שטח ייעודי המסומן בירוק עם סמל אופניים - להמתנת רוכבי אופניים וקורקינטים לפני צומת מרומזר. באור אדום ברמזור ייכנסו הרוכבים לתא אופן, זה לצד זה, בהתאם לכיוון נסיעתם. לעומת זאת, נהגי המכוניות ורוכבי האופנועים יעצרו מאחורי קו עצירה המסומן בלבן, ובעת אור ירוק יוכלו רוכבי האופניים להיכנס ראשונים אל הצומת ולהמשיך בנסיעתם. הסדרי תא אופן אינם ייחודיים לישראל, אלא מיושמים בהצלחה בערים רבות באירופה, ארצות הברית וקנדה. במהלך הניסוי בתל אביב ייבחנו תגובות רוכבי האופניים להסדר החדש, ותוצאותיו יסייעו בקבלת החלטות בנוגע ליישום של תא אופן ברחבי הארץ. תא ייעודי להמתנת רוכבי אופניים (צילום: לביא תצלומי אויר בע״מ) "המודל ייבחן כחלק אינהרנטי מתכנון רחובות העיר"מטעם חברת נתיבי איילון נמסר: "אנחנו גאים להוביל יחד עם משרד התחבורה ועיריית תל אביב ניסוי חדשני שמטרתו לשפר את בטיחות רוכבי האופניים והקורקינטים. תא אופן הוא מודל מצליח בערים רבות בעולם, והניסוי מאפשר לנו לבחון את התאמתו לישראל. קידום תשתיות רכיבה בטוחות הוא תנאי הכרחי לעידוד השימוש באופניים כחלופה נוחה, זמינה וידידותית לרכב הפרטי - צעד חשוב להפחתת העומסים בכבישים ולשיפור איכות החיים במרחב העירוני". סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו בתחומי התחבורה והבטיחות בדרכים, מיטל להבי: "תא -אופן המוכר בעולם כ-BIKE BOX הוא פרקטיקה נהוגה בערים שמעודדות את תרבות הרכיבה ברחובותיהם. מדובר במקטע שמאפשר עצירה מוסדרת של דו גלגלי לפני צומת בקו הראשון, ולרוכבים לחצות את הצומת בבטחה לפני הנהגים. זו יוזמה חשובה שלצערי לקח עשור שלם כדי להוציאה לפועל כפיילוט, ואני מקווה שכשתוכח יעילות התא-אופן - נוכל ליישם אותו כחלק אינהרנטי מתכנון הרחובות בעיר".
חדשות נוספות
פיילוט חדש בהרצליה: לראשונה, יוכלו תושבים לשכור אולם ספורט עירוני בשבת. ראש העיר: "הרצליה מחזירה את הדופק לעיר ומכבדת את כל אורחות החיים – בלי לוותר על חופש בחירה"
ראה מידע נוסף..
דיון סוער בוועדת המשנה להגות יהודית במערכת החינוך התקיים אתמול (ב`) בראשות היו״ר ח"כ גלית דיסטל אטבריאן. שר החינוך הציג את הרפורמה "שורשים״ המחייבת לימודי תנ"ך וזהות יהודית בהתאם לתפיסת הציונות הדתית – תוך שלילת זרמים דתיים ליברליים. ח״כ גלעד קריב: ״אין כאן כלום מלבד פגיעה בגפ״ן; ח״כ מירב כהן: ״אתם מביישים את התורה במעשים שלכם״
ראה מידע נוסף..
דיון של הוועדה לזכויות הילד חשף הפרת זכויות בעבודת בני נוער ועלייה חדה במספר בני נוער הפותחים תיקים כעצמאיים. יו”ר הוועדה: “החוק הקיים לא מספק מענה לסוגיות כמו מיסוי הכנסות, הגנה מפני ניצול ברשת, או הכוונה פיננסית בגיל צעיר״
ראה מידע נוסף..
יישובי הצפון עדיין ממתינים לתוכנית שיקום: דוח מבקר המדינה חושף שורת כשלים חמורים בטיפול הממשלה בתושבי הצפון. יותר משנה וחצי אחרי פרוץ מלחמת חרבות ברזל, מדיניות כוללת טרם גובשה, ועדת השרים לא התכנסה אפילו פעם אחת – והמציאות בשטח קשה: למעלה ממחצית מהמפונים מעריכים שלא ישובו להתגורר בצפון. מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן: "ההשלכות של החזית הצפונית הן חסרות תקדים בהיקפן"
ראה מידע נוסף..
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להנחה בארנונה בעד בן משפחה נכה. שיעור ההנחה האמורה שנקבע הוא עד 33% לגבי 100 מטרים רבועים משטח הנכס
ראה מידע נוסף..
המשפחות מדווחות על קריסה כלכלית, נפשית ותפקודית – אך המענים נותרו חלקיים, זמניים ומוגבלים למעגל הראשון בלבד. חברי הכנסת דורשים: הצעת חוק אחת שתיתן מענה כולל
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|