|
|
|
|
|
בני ברק נגד רפורמת הרב-קו: "סבל מיותר לתושבים"
|
|
עיריית בני ברק פנתה השבוע במכתב חריף למשרד התחבורה, בדרישה להקים ימי שירות מרוכזים בעקבות תלונות קשות של תושבים על תורים ממושכים והיעדר מידע ברפורמת הרב-קו
עיריית בני ברק נגד משרד התחבורה: "ההנחות בתחבורה הפכו לעונש" עיריית בני ברק פנתה השבוע למשרד התחבורה בדרישה דחופה להקים ימי שירות מרוכזים ולהרחיב את מערך השירות לתושבים, בעקבות תלונות קשות על עומסים בעמדות הרב-קו בעיר. בפנייה ששלח מנכ"ל העירייה נכתב כי מאות תושבים – בהם נשים, קשישים וילדים – ממתינים שעות ארוכות בתנאים קשים, רק כדי לממש את זכאותם להנחות בתחבורה הציבורית.
ראש העיר, הרב חנוך זייברט, תקף את היערכות משרד התחבורה: "רפורמה שנועדה להקל על התושבים הפכה למקור סבל עבור רבים, בשל תכנון לקוי והעדר היערכות מתאימה". לדבריו, "המצב כיום בלתי נסבל עבור ציבור גדול של משתמשי תחבורה ציבורית בעיר".
"כאוס בתחבורה הציבורית": אלפי תושבים עומדים בתור שעות במכתב שנשלח למשרד התחבורה, מפרט מנכ"ל העירייה, הרב ישראל אירנשטיין, שני כשלים עיקריים: חוסר משמעותי במידע זמין לציבור על הזכאות להנחות, ומחסור חמור בעמדות שירות – כשבפועל פועלות בעיר רק שתי עמדות קבועות עבור עשרות אלפי משתמשים. "זו תשתית בלתי מספקת בעליל", כתב המנכ"ל. "התוצאה – תורים בלתי סבירים משעות הבוקר ועד הערב, תחת כיפת השמיים".
לדבריו, "מאז כניסת הרפורמה לתוקף, מספר הפונים לעמדות מזנק למאות ביום, והמערכת קורסות תחת העומס". גם המשנה לראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, הרב מיכאל קקון, הזהיר מההשלכות: "אי אפשר לעבור לסדר היום. כולנו מאוחדים במטרה לסייע לתושבים לקבל שירות ראוי".
העירייה מציעה פתרונות ישימים: הקמת מערך הסברה עירוני בשיתוף משרד התחבורה, והפעלת ימי שירות מרוכזים בקהילות ובמוסדות ציבור. "אנו מוכנים להקצות משאבים, מתקנים, מערך פרסום – כל מה שנדרש כדי שתושבי בני ברק יקבלו את מה שמגיע להם", כתב אירנשטיין. "זו לא רק שאלה של שירות – זו שאלה של כבוד בסיסי".
חדשות נוספות
תאגיד מי כרמל, האחראי על אספקת המים והביוב באזור חיפה, ממשיך להתפתח ולהוביל חדשנות בתחום המים בישראל. מאז הקמתו, חרט התאגיד על דגלו מצוינות בשירות, שיפור מתמיד של תשתיות והתאמת המערכות לאתגרים עתידיים. בשנים האחרונות, עם השקעות חסרות תקדים ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות, התאגיד שידרג משמעותית את תשתיות המים והביוב לרווחת תושבי חיפה
ראה מידע נוסף..
מאמר קצר זה מוקדש לאלה שלרוב אינם נמצאים במוקד תשומת הלב הציבורית, אך מהווים לבנת יסוד חיונית בשגרה ובחירום – אנשי מערך הביטחון האזרחי בישראל
ד”ר אבי ביצור, ראש המגמה לביטחון והגנת העורף, המכללה האקדמית בית ברל
ראה מידע נוסף..
עיריית רעננה ממשיכה להיאבק בתוכנית הבנייה השנויה במחלוקת בכפר בתיה, שהוגשה לוועדה המחוזית על ידי רשת החינוך אמי"ת – וזאת בניגוד להסכמות שנחתמו בעבר עם העירייה
ראה מידע נוסף..
ועדת החוקה אישרה תיקון בחוק שיאפשר לנפגעות ונפגעי עבירות מין ואלימות להשמיע את קולן בפני ועדת השחרורים, בדבר השפעת שחרור הפוגע על שלומן וביטחונן. החוק, יש להדגיש, לא ישנה את תנאי השחרור. בחוק השיפוט הצבאי, ההסדר ייכנס לתוקף מידית. במערכת האזרחית, יידרשו כשנה וחצי להיערכות
ראה מידע נוסף..
הכנסת אישרה את הארכת הוראת השעה המכונה "חוק אל-ג`זירה", המאפשרת סגירה או חסימה של גופי שידור זרים הפועלים בישראל, במקרה שייקבע כי הם פוגעים בביטחון המדינה. מדובר בהמשך לחוק הזמני שנכנס לתוקף באוקטובר 2023, במהלך מבצע "חרבות ברזל". תוקף ההוראה הוארך עד לסוף נובמבר 2025
ראה מידע נוסף..
בדיון בכנסת התריעו חברי כנסת, מומחים ופעילים אזרחיים על מחדלים בגביית כספים ממשאבי הטבע בים המלח לקראת תום הזיכיון של חברת ICL בשנת 2030. נציג האוצר: “היעד – לגבות 50% מהכנסות החברה”. ICL: “אנו מעסיקים כ-10,000 עובדים ותורמים לכלכלה”. פעילים: “הזיכיון הבא חייב לכלול הגנה סביבתית ומשילות אמיתית”
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|