|
|
|
|
|
אירופה זקוקה ל-1.5 טריליון אירו כדי ליישם ניידות עירונית בת-קיימא לפני 2050
|
|
ערי אירופה יזדקקו להשקעה של 1.5 טריליון אירו לניידות עירונית בת-קיימא כדי לעמוד ביעדי הפליטות של ההסכם הירוק של האיחוד האירופי עד 2025. זו המסקנה העיקרית של המחקר "עלות ותועלת של מעבר לניידות עירונית", שנערך על ידי EIT Urban Mobility --יוזמה של המכון האירופי לטכנולוגיה וחדשנות
המחקר המקיף שיוצג השבוע בכנס ערים חכמות בברצלונה, מציע הדמיה מפורטת של שלושה תרחישי מעבר על פני 12 פיילוטים של ערים אירופיות, המשקפים את המגוון של סביבות עירוניות בתוך האיחוד האירופי. הוא מגלה שבעוד שהתקדמות הטכנולוגיה לבדה יכולה להפחית את פליטת ה-CO2 ב-21% עד 2030, השגת יעדי העסקה הירוקה דורשת צעדים שאפתניים הרבה יותר. כנס ערים חכמות בברצלונה. צילום: רשויות מסלול הפחתת הפליטות היחיד לניידות עירונית שעומד ביעד ההסכם הירוק לשנת 2030 כרוך בהפחתה של 44% בפליטות, אך הוא מלווה באתגרים משמעותיים במונחים של השתתפות הציבור ושינוי התנהגות. הממצאים והמסקנות של הדו"ח יידונו על ידי החוקר סטפנו בורגטו. לטענתו, האמצעים היעילים ביותר להפחתת השימוש ברכב פרטי, וכתוצאה מכך פליטות, כוללים שילוב של תחבורה ציבורית אטרקטיבית, משותפת, אפשרויות ניידות, והגבלות גישה כמו אזורי פליטה נמוכים. עד שנת 2030, צעדים אלו עלולים להביא לעלייה של 7% בכמות הנוסעים בתחבורה הציבורית ולצמצום של עד 16% בנסיעות ברכב פרטי. כנס ערים חכמות בברצלונה. צילום: רשויות מריה צוואחידיס, מנכ"לית EIT Urban Mobility, התייחסה לממצאים: "הדו"ח מדגיש את הדחיפות של תעדוף ההשקעות הנכונות בניידות נקייה והתשואות החיוביות שלה לבריאות ולאיכות הסביבה. תחבורה ציבורית מתגלה כפתרון המשתלם והמכיל ביותר לצמצום פליטת CO2 , ועם זאת, המעבר הזה אינו חף מאתגרים. אנו זקוקים למאמץ מתואם בכל הרמות - מהעיר ועד לרמה האירופית - כדי להבטיח שההשקעות הדרושות יתבצעו ושהאזרחים מעורבים ותומכים בשינוי״.
חדשות נוספות
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים ממליצה לוועדה המחוזית לאשר תוכניות להתחדשות עירונית סמוך לצירי הרכבת הקלה בשכונות גילה וגוננים, במסגרתן צפויות להיבנות כ-740 יחידות דיור לצד מבני ציבור רחבי ידיים ושטחי מסחר ותעסוקה
ראה מידע נוסף..
יו"ר ועדת הכלכלה ביטן קורא להכין תכנית לסיוע לתושבי הצפון שפונו להתמודד עם הנזקים שנגרמו להם ולשריין תקציב לטיפול ביישובי העוטף של העוטף הצפוני. ח"כ שטרית: כל היישובים עד 30 ק"מ מהגבול צריכים לקבל תשומת לב יתרה
ראה מידע נוסף..
ראש עיריית אילת – אלי לנקרי פנה אתמול (א`) שוב בפניה בהולה לראש הממשלה – בנימין נתניהו ולשרי הממשלה, להסיר מסדר היום דיון בהצעת החלטה בנושא "ניהול סיכונים מזיהום בנפט של מי הים במפרץ אילת", שצפויה לעלות היום (ב`) בישיבת הממשלה. "לא נוכל לעמוד מנגד חסרי מעש נוכח הסיכונים שמבקשים ממש בכוח להטיל על העיר אילת ותושביה" אמר ראש העירייה ודרש להסיר את הצעת ההחלטה, שמעמידה את מפרץ אילת בסכנה חמורה ומיידית, מסדר היום
ראה מידע נוסף..
בפעם השלישית: העיר גבעתיים דורגה במקום הראשון במדד החופש לשנת 2024 הבוחן את מידת החופש ב-35 ערים בישראל. במקום השני דורגו העיריות הרצליה הוד השרון ותל אביב-יפו. בתחתית המדד נמצאות דימונה, בית שמש וראש העין, בהתאמה
ראה מידע נוסף..
חברת התעופה של הצפון תחל לטוס לראשונה מחיפה לאילת ולרנקה ב - 22 בדצמבר, ומחיפה לאתונה החל מ - 2 בינואר 2025
ראה מידע נוסף..
תיכון אוסטרובסקי רעננה, בהובלת המנהל שי שטרן, זכה בפרס החינוך המחוזי של משרד החינוך, לשנת הלימודים תשפ"ה 2024-2024, ומעפיל כמועמד לזכייה בפרס החינוך הארצי. הפרס יוענק לתיכון על קידום פדגוגיה חדשנית המשלבת ערכי ציונות, אחריות חברתית ולכידות קהילתית בקרב תלמידים מרקעים שונים
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|