|
|
|
|
|
אירופה זקוקה ל-1.5 טריליון אירו כדי ליישם ניידות עירונית בת-קיימא לפני 2050
|
|
ערי אירופה יזדקקו להשקעה של 1.5 טריליון אירו לניידות עירונית בת-קיימא כדי לעמוד ביעדי הפליטות של ההסכם הירוק של האיחוד האירופי עד 2025. זו המסקנה העיקרית של המחקר "עלות ותועלת של מעבר לניידות עירונית", שנערך על ידי EIT Urban Mobility --יוזמה של המכון האירופי לטכנולוגיה וחדשנות
המחקר המקיף שיוצג השבוע בכנס ערים חכמות בברצלונה, מציע הדמיה מפורטת של שלושה תרחישי מעבר על פני 12 פיילוטים של ערים אירופיות, המשקפים את המגוון של סביבות עירוניות בתוך האיחוד האירופי. הוא מגלה שבעוד שהתקדמות הטכנולוגיה לבדה יכולה להפחית את פליטת ה-CO2 ב-21% עד 2030, השגת יעדי העסקה הירוקה דורשת צעדים שאפתניים הרבה יותר.  כנס ערים חכמות בברצלונה. צילום: רשויות מסלול הפחתת הפליטות היחיד לניידות עירונית שעומד ביעד ההסכם הירוק לשנת 2030 כרוך בהפחתה של 44% בפליטות, אך הוא מלווה באתגרים משמעותיים במונחים של השתתפות הציבור ושינוי התנהגות. הממצאים והמסקנות של הדו"ח יידונו על ידי החוקר סטפנו בורגטו. לטענתו, האמצעים היעילים ביותר להפחתת השימוש ברכב פרטי, וכתוצאה מכך פליטות, כוללים שילוב של תחבורה ציבורית אטרקטיבית, משותפת, אפשרויות ניידות, והגבלות גישה כמו אזורי פליטה נמוכים. עד שנת 2030, צעדים אלו עלולים להביא לעלייה של 7% בכמות הנוסעים בתחבורה הציבורית ולצמצום של עד 16% בנסיעות ברכב פרטי.  כנס ערים חכמות בברצלונה. צילום: רשויות מריה צוואחידיס, מנכ"לית EIT Urban Mobility, התייחסה לממצאים: "הדו"ח מדגיש את הדחיפות של תעדוף ההשקעות הנכונות בניידות נקייה והתשואות החיוביות שלה לבריאות ולאיכות הסביבה. תחבורה ציבורית מתגלה כפתרון המשתלם והמכיל ביותר לצמצום פליטת CO2 , ועם זאת, המעבר הזה אינו חף מאתגרים. אנו זקוקים למאמץ מתואם בכל הרמות - מהעיר ועד לרמה האירופית - כדי להבטיח שההשקעות הדרושות יתבצעו ושהאזרחים מעורבים ותומכים בשינוי״.
חדשות נוספות
צעד נוסף במלחמה בהונאות צרכניות: ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הגנת הצרכן שיחייב עסקים להקליט שיחות ולמסור לצרכן. התיקון יחול על שורה של עסקאות בהן התגברו ההונאות – הלוואות, שירותי איתור כספים, טיפול בדירוג אשראי ועוד. היו"ר ביטן: "אי אפשר שהשוק יהיה פרוע"
ראה מידע נוסף..
בעולם הניהול המוניציפלי, שבו כל החלטה משפיעה על חיי התושבים ועל איכות השירותים שהם מקבלים, נדרשת חשיבה חדשנית והתייעלות מתמדת. נפגשנו לשיחה עם מנכ”ל משכ”ל, רם סידיס, ומנהלת תחום השיווק, מזי מצליח לשמוע על התהליכים המשמעותיים שעוברת החברה בשנים האחרונות, ובמיוחד על המיתוג החדש שהושק לאחרונה. שמענו מהם על המהפכה המקוונת שמובילה החברה, שינויי העומק והחזון לעתיד
ראה מידע נוסף..
״בזכות הרוח של העם הצלחנו להתמודד עם הקשיים ולבנות תשתית אנושית, כלכלית וחברתית עד לניצחון״ יו״ר השלטון המקומי, חיים ביבס פותח את ועידת השלטון המקומי לחדשנות 2025
ראה מידע נוסף..
בדיון בנושא ״בין שלטון מרכזי למקומי: מלחמת 12 הימים״, שהתקיים בוועידת השלטון המקומי בתל אביב, אמרו ראשי ערים: ״תנו לנו את הכסף – אנחנו נפעל״. ראש עיריית נס ציונה: ״ אם יפלו שני טילים בעיר בו זמנית זה יהיה אירוע אחר לחלוטין ולזה אנחנו צריכים להתכונן
ראה מידע נוסף..
המרכז הלאומי לחדשנות בשיקום ובריאות הנפש יוקם בשדרות בהשקעה של 12 מיליון ש"ח. המרכז יהווה מודל ראשון מסוגו לשילוב בין טכנולוגיה, קהילה ומערכת הבריאות • ערן סגל, מנכ"ל אקסלרטור החוסן: "שדרות הופכת למעבדה חיה לפיתוחים שישנו חיים"
ראה מידע נוסף..
בדיון שנערך היום (רביעי) בוועידת השלטון המקומי "מוני אקספו" בתל אביב, תקף חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, את התערבות הממשלה בניהול הרשויות המקומיות. "לצערי הממשלה לא הפנימה שהרשויות המקומיות הן עמוד השדרה של החברה הישראלית. אני קורא לממשלה – תנו לרשויות המקומיות לעבוד!"
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|