|
|
|
|
|
אירופה זקוקה ל-1.5 טריליון אירו כדי ליישם ניידות עירונית בת-קיימא לפני 2050
|
|
ערי אירופה יזדקקו להשקעה של 1.5 טריליון אירו לניידות עירונית בת-קיימא כדי לעמוד ביעדי הפליטות של ההסכם הירוק של האיחוד האירופי עד 2025. זו המסקנה העיקרית של המחקר "עלות ותועלת של מעבר לניידות עירונית", שנערך על ידי EIT Urban Mobility --יוזמה של המכון האירופי לטכנולוגיה וחדשנות
המחקר המקיף שיוצג השבוע בכנס ערים חכמות בברצלונה, מציע הדמיה מפורטת של שלושה תרחישי מעבר על פני 12 פיילוטים של ערים אירופיות, המשקפים את המגוון של סביבות עירוניות בתוך האיחוד האירופי. הוא מגלה שבעוד שהתקדמות הטכנולוגיה לבדה יכולה להפחית את פליטת ה-CO2 ב-21% עד 2030, השגת יעדי העסקה הירוקה דורשת צעדים שאפתניים הרבה יותר.  כנס ערים חכמות בברצלונה. צילום: רשויות מסלול הפחתת הפליטות היחיד לניידות עירונית שעומד ביעד ההסכם הירוק לשנת 2030 כרוך בהפחתה של 44% בפליטות, אך הוא מלווה באתגרים משמעותיים במונחים של השתתפות הציבור ושינוי התנהגות. הממצאים והמסקנות של הדו"ח יידונו על ידי החוקר סטפנו בורגטו. לטענתו, האמצעים היעילים ביותר להפחתת השימוש ברכב פרטי, וכתוצאה מכך פליטות, כוללים שילוב של תחבורה ציבורית אטרקטיבית, משותפת, אפשרויות ניידות, והגבלות גישה כמו אזורי פליטה נמוכים. עד שנת 2030, צעדים אלו עלולים להביא לעלייה של 7% בכמות הנוסעים בתחבורה הציבורית ולצמצום של עד 16% בנסיעות ברכב פרטי.  כנס ערים חכמות בברצלונה. צילום: רשויות מריה צוואחידיס, מנכ"לית EIT Urban Mobility, התייחסה לממצאים: "הדו"ח מדגיש את הדחיפות של תעדוף ההשקעות הנכונות בניידות נקייה והתשואות החיוביות שלה לבריאות ולאיכות הסביבה. תחבורה ציבורית מתגלה כפתרון המשתלם והמכיל ביותר לצמצום פליטת CO2 , ועם זאת, המעבר הזה אינו חף מאתגרים. אנו זקוקים למאמץ מתואם בכל הרמות - מהעיר ועד לרמה האירופית - כדי להבטיח שההשקעות הדרושות יתבצעו ושהאזרחים מעורבים ותומכים בשינוי״.
חדשות נוספות
במסגרת סמינר בינלאומי לחינוך יהודי שנערך השנה בחיפה, נערכה קבלת פנים חגיגית למנהיגות ארגוני נשים יהודיות מרחבי העולם. הסמינר נועד לחזק מנהיגות נשית ברחבי העולם ולעודד שיתופי פעולה בין קהילות תוך חיזוק הקשר עם מדינת ישראל
ראה מידע נוסף..
ההגרלה העשרית של התוכנית יוצאת היום לדרך, וכוללת 7,479 דירות ב־21 יישובים ברחבי הארץ, בהם ירושלים, באר יעקב, קריית עקרון, נתניה ורעננה. להגרלה נרשמו מספר שיא של 132,361 משקי בית. ההגרלה מתבצעת במערכת ממוחשבת, בפיקוח רואה חשבון, ותוצאות הזכייה יימסרו לזוכים לאחר סיום הבקרה
ראה מידע נוסף..
ועדת השרים לחקיקה אישרה את תזכיר החוק לשיקום נזקי המלחמה באמצעות התחדשות עירונית. החוק, שגובש על ידי צוות בין־משרדי בראשות משרדי האוצר, המשפטים והבינוי והשיכון, מציע מנגנון מואץ לשיקום מתחמים שנפגעו במהלך מבצע “עם כלביא”, תוך קיצור דרמטי של לוחות הזמנים בתכנון ורישוי, חיזוק מעמדן של הרשויות המקומיות ומתן הגנות חסרות תקדים לבעלי הדירות, כולל מסלול Buy Out שיאפשר רכישת דירה חלופית באופן מיידי
ראה מידע נוסף..
משבר כוח האדם בגני הילדים של תל אביב-יפו מגיע לנקודת רתיחה: מאז תחילת נובמבר נסגרו 88 גנים, מתוכם 40 גני חינוך מיוחד. מנכ”ל העירייה, מנחם לייבה, שיגר מכתב דחוף למנכ”ל משרד החינוך, ובו התרעה חריפה מפני קריסה של מערכת הגנים בעיר. לייבה קרא להתערבות מהירה ולקבלת פתרונות מהמדינה, לאחר שמספר הגנים הבלתי מאוישים הגיע לשיא מדאיג
ראה מידע נוסף..
הממשלה אישרה היום את הצעת שר הבינוי והשיכון, חיים כץ, לתקן את החלטות הממשלה משנת 2018 בנוגע להקמת היישוב הקהילתי "דניאל" והכפר השיקומי-שילובי "שיבולת", כך שיוכרו כיישובים זכאים לסבסוד פיתוח בהתאם להחלטות הממשלה בתחום אזורי העדיפות הלאומית
ראה מידע נוסף..
טל ונגר, סמנכ"ל חטיבת תכנון וסביבה, חברת AVIV
כמויות עפר אדירות הנוצרות מפרוייקטי תשתיות, בנייה למגורים, תעשייה ותעסוקה מושלכות כיום ללא פיקוח ומייצרות הפסדים כספיים, אובדן קרקעות מניבות, ונזקים סביבתיים. היקף העודפים עד שנת 2050 צפוי להגיע ל-88 מיליון קו״ב. בהיעדר רגולציה ההפסד למשק נאמד בכ-4.2 מיליארד שקל. בהסדרה נכונה, עודפי העפר יכולים להפוך ממשאב מבוזבז לנכס מניב
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|