הפנייה של חג׳ג׳ נערכה בעקבות פרסום באתר האינטרנט של רמ״י ב- 23.9, להעלות שני תיקונים 4.16 ו 8.6 לקובץ החלטות מועצת רמ״י המבקשים, לטענת חג׳ג׳ ״לשנות סדרי עולם במרחב הכפרי על ידי הוצאת ניהול שיווק המגרשים במרחב זה בנגב ובגליל״. לאחר שבשנתיים האחרונות קודמו מהלכים דרמטיים לחיזוק המרחב הכפרי והגדלת ועדות הקבלה ליישובים עד ל -700 בתי אב, הגדלת תקרת ההנחה ל 900 אלש״ח ליח״ד במסגרת ״ועדת שלי״ והנחות לחיילי מילואים, כותב חג׳ג׳ נוצר חסם חדש – הוצאת ניהול השיווק מהאגודות והיישובים והעברתו לרמ״י . את האצבע המאשימה מפנה חג׳ג׳ אל מנכ״ל רמ״י, יעקב קוינט, שלטענתו הוביל החלטה זו ואף ״פעל לדחיפה של מכרזי מקרקעין במרחב, תוך הפיכת ועדת הקבלה לאות מתה״.
המשמעות של החלטה זו, כותב חג׳ג׳ היא פגיעה בקהילות וביישובים בנגב ובגליל וכבר עתה ישנם יישובים שהקפיאו את תוכניות הקליטה והפיתוח של המגרשים. ״בעוד אנו יושבים בחדרי המצב ובמועצות ומטפלים בתושבינו בפגיעות המלחמה, פרסמה (רמ״י) את מתווה 4.16 ו 8.6, ללא כל שיח ותוך התעלמות מוחלטת מהשלכות תיקונים אלה, אשר, כאמור, משמעותם הינה הקפאה מוחלטת של פיתוח ההתיישבות״.
פנייה נוספת של חג׳ג׳ לשרה אורית סטרוק, לשרים יצחק וסרלאוף ויצחק גולקנופף הייתה ב- 25.8 , בעקבות אישור הכנסת את תיקון 12 לפקודת האגודות השיתופיות בו הורחבה האפשרות לקיים ועדות קבלה ביישובים של עד 700 יח״ד (במקום 400) והורחבה התכולה הגאוגרפית גם ליישובים שאינם נמצאים בנגב או בגליל. כתוצאה מכך עתרו ארגוני חברה אזרחית לבג״ץ וניתן צו על תנאי המורה לכנסת, למשרד הכלכלה ולרמ״י לנמק תוך 90 יום מדוע לא יבוטל ״לחוק ועדות הקבלה״.
לטענת חג׳ג׳, רשות מקרקעי ישראל קיבלה ההנחיה שלא להמשיך להקצות מגרשים ביישובים קהילתיים עד לבירור וקבלת הנחיות רשמיות. כתוצאה מכך נוצר מצב בו היישובים בנגב ובגליל נמצאים בקיפאון מוחלט ואינם יכולים לקדם את תוכניות הקליטה והפיתוח של מגרשים למגורים.
כתוצאה מכך, נעצרה לחלוטין הקצאת מגרשים למשפחות אשר עברו את ועדת הקבלה ונמצאו מתאימות ונכונות לבנות את ביתן ולהעביר את מרכז חייהן לישובים בנגב ובגליל. חלק הארי של משפחות אלו העתיק את חייו לפריפריה וכעת משפחות אלו "תלויות באוויר". במועצה האזורית רמת הנגב, ישנם יישובים קהילתיים המונים פחות מ-400 משפחות, כגון אשלים (200), רתמים (150), מרחב עם (110), שיזף ( 30) וניצנה
( 10). ביישובים אלה יש מגרשים בפיתוח בשלבים שונים, ומשפחות הממתינות לחוזי חכירה ותשלומי פיתוח וקרקע. בבעיות דומות נתקלו המועצות האזוריות בגליל התחתון, במשגב ובעמק הירדן.
חג׳ג׳ מתריע כי המועצות בנגב ובגליל נמצאות בהתחייבויות של עשרות מיליוני שקלים, כל אחת, בקידום מימון עבור פיתוח המגרשים על מנת להרחיב את היישובים ולהבטיח רציפות שיווק מגרשים והגעת משפחות צעירות למועצה. ״הנחיית רמ״י פוגעת אנושות בחוסנה הכלכלי של המועצה וביכולתה להחזיר את ההתחייבויות שלקחה, ובהתיישבות בפריפריה בכללותה״, מדגיש חג׳ג׳.
חג׳ג׳ מבקש להסיר את מתווה רשות מקרקעי ישראל לתיקונים המדוברים ולהסירם מסדר היום של המועצה הקרובה, במטרה לאפשר לרמ"י לבצע הקצאות מגרשים ועסקאות ביישובים קהילתיים ובישובים עם אגודות שיתופיות ולכל הפחות עד 400 משפחות, כמו שהיה נהוג עד היום לפי תיקון 8 לחוק.
הפנייה של חג׳ג׳ נערכה בעקבות פרסום באתר האינטרנט של רמ״י ב- 23.9, להעלות שני תיקונים 4.16 ו 8.6 לקובץ החלטות מועצת רמ״י המבקשים, לטענת חג׳ג׳ ״לשנות סדרי עולם במרחב הכפרי על ידי הוצאת ניהול שיווק המגרשים במרחב זה בנגב ובגליל״. לאחר שבשנתיים האחרונות קודמו מהלכים דרמטיים לחיזוק המרחב הכפרי והגדלת ועדות הקבלה ליישובים עד ל -700 בתי אב, הגדלת תקרת ההנחה ל 900 אלש״ח ליח״ד במסגרת ״ועדת שלי״ והנחות לחיילי מילואים, כותב חג׳ג׳ נוצר חסם חדש – הוצאת ניהול השיווק מהאגודות והיישובים והעברתו לרמ״י . את האצבע המאשימה מפנה חג׳ג׳ אל מנכ״ל רמ״י, יעקב קוינט, שלטענתו הוביל החלטה זו ואף ״פעל לדחיפה של מכרזי מקרקעין במרחב, תוך הפיכת ועדת הקבלה לאות מתה״.
המשמעות של החלטה זו, כותב חג׳ג׳ היא פגיעה בקהילות וביישובים בנגב ובגליל וכבר עתה ישנם יישובים שהקפיאו את תוכניות הקליטה והפיתוח של המגרשים. ״בעוד אנו יושבים בחדרי המצב ובמועצות ומטפלים בתושבינו בפגיעות המלחמה, פרסמה (רמ״י) את מתווה 4.16 ו 8.6, ללא כל שיח ותוך התעלמות מוחלטת מהשלכות תיקונים אלה, אשר, כאמור, משמעותם הינה הקפאה מוחלטת של פיתוח ההתיישבות״.
פנייה נוספת של חג׳ג׳ לשרה אורית סטרוק, לשרים יצחק וסרלאוף ויצחק גולקנופף הייתה ב- 25.8 , בעקבות אישור הכנסת את תיקון 12 לפקודת האגודות השיתופיות בו הורחבה האפשרות לקיים ועדות קבלה ביישובים של עד 700 יח״ד (במקום 400) והורחבה התכולה הגאוגרפית גם ליישובים שאינם נמצאים בנגב או בגליל. כתוצאה מכך עתרו ארגוני חברה אזרחית לבג״ץ וניתן צו על תנאי המורה לכנסת, למשרד הכלכלה ולרמ״י לנמק תוך 90 יום מדוע לא יבוטל ״לחוק ועדות הקבלה״.
לטענת חג׳ג׳, רשות מקרקעי ישראל קיבלה ההנחיה שלא להמשיך להקצות מגרשים ביישובים קהילתיים עד לבירור וקבלת הנחיות רשמיות. כתוצאה מכך נוצר מצב בו היישובים בנגב ובגליל נמצאים בקיפאון מוחלט ואינם יכולים לקדם את תוכניות הקליטה והפיתוח של מגרשים למגורים.
כתוצאה מכך, נעצרה לחלוטין הקצאת מגרשים למשפחות אשר עברו את ועדת הקבלה ונמצאו מתאימות ונכונות לבנות את ביתן ולהעביר את מרכז חייהן לישובים בנגב ובגליל. חלק הארי של משפחות אלו העתיק את חייו לפריפריה וכעת משפחות אלו "תלויות באוויר". במועצה האזורית רמת הנגב, ישנם יישובים קהילתיים המונים פחות מ-400 משפחות, כגון אשלים (200), רתמים (150), מרחב עם (110), שיזף ( 30) וניצנה
( 10). ביישובים אלה יש מגרשים בפיתוח בשלבים שונים, ומשפחות הממתינות לחוזי חכירה ותשלומי פיתוח וקרקע. בבעיות דומות נתקלו המועצות האזוריות בגליל התחתון, במשגב ובעמק הירדן.
חג׳ג׳ מתריע כי המועצות בנגב ובגליל נמצאות בהתחייבויות של עשרות מיליוני שקלים, כל אחת, בקידום מימון עבור פיתוח המגרשים על מנת להרחיב את היישובים ולהבטיח רציפות שיווק מגרשים והגעת משפחות צעירות למועצה. ״הנחיית רמ״י פוגעת אנושות בחוסנה הכלכלי של המועצה וביכולתה להחזיר את ההתחייבויות שלקחה, ובהתיישבות בפריפריה בכללותה״, מדגיש חג׳ג׳.
חג׳ג׳ מבקש להסיר את מתווה רשות מקרקעי ישראל לתיקונים המדוברים ולהסירם מסדר היום של המועצה הקרובה, במטרה לאפשר לרמ"י לבצע הקצאות מגרשים ועסקאות ביישובים קהילתיים ובישובים עם אגודות שיתופיות ולכל הפחות עד 400 משפחות, כמו שהיה נהוג עד היום לפי תיקון 8 לחוק.