|
|
|
|
|
יפעל מ-2031: אושרה התוכנית לקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים
|
|
הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את תוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים שאורכו הוא כ-10 ק"מ. הקו החדש צפוי לעבור בשכונות קריית היובל וקטמונים ויהווה המנוע להתחדשות העירונית בשכונות אלה. העבודות יתחילו בקרוב ויימשכו עד 2031
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה בישיבתה על אישור התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. הקו הסגול מתוכנן לעבור בשכונות קרית היובל, מלחה, פת וקטמונים. ארכיון, צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו הקו הסגול יהווה ציר אורך מזרח-מערב בדרום העיר ויחצה את קווי הרכבת הקלה האחרים - האדום, הירוק והכחול. בכך תגדל באופן משמעותי רשת הרכבת הקלה ויתאפשרו חיבורים רבים בין נקודות מוצא ויעד בעיר. אורך התוואי הינו כ-10 ק"מ, כאשר אושרו מתוכו כבר כ-6 ק"מ במסגרת תוכניות קודמות וכעת אושר התוואי של כ-4 ק"מ נוספים המשלים את התוואי כולו. יחד עם הקווים הקודמים תאפשר קו מזרח-מערב מהמרכז הרפואי הדסה ועד לשכונת תלפיות. הוועדה ציינה בהחלטתה כי למערכת הרכבת הקלה בירושלים תרומה משמעותית לעיר, בין היתר בשל הפחתת הגודש בכבישים (הפחתת זיהום אוויר וזמני נסיעה) וקירוב שכונות מורחקות למוקדי תעסוקה ובילוי, תוך תרומה לאיכות החיים, לבריאות הציבור, לחוסן החברתי ולשוויון ההזדמנויות. עוד ציינה הוועדה, כי לקו הסגול תרומה משמעותית בהיותה מחברת את שכונות קריית היובל וקטמונים לרשת הרכבת הקלה. שכונות אלה עוברות תהליכים של התחדשות עירונית והקמת הקו תתרום לשדרוג משמעותי של איכות המרחב הציבור בשכונות אלה. כמו כן, מערכת הסעת המונים מאפשרת ציפוף של העיר וניצול יעיל של הקרקע והשפעתה מתפרסת מעבר לצירים בהם היא עוברת. התקציב להקמת הקו הסגול אושר כחלק מפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה שהיקפו 14 מיליארד שקל. עבודות ההקמה צפויות להתחיל בסוף השנה ולהיכנס לשיאן ב-2025, והקו צפוי להתחיל לפעול בשנת 2031. הקו החדש מצטרף לקווים שכבר אושרו - האדום מהר הרצל ועד פסגת זאב; הירוק מגילה ועד הר הצופים; והכחול ממלחה ועד רמות. יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, שירה תלמי באבאי: "ירושלים מובילה ומקדימה את יתר הערים בכל הקשור בפיתוח תחבורה ציבורית באמצעות מערכת להסעת המונים ובעידוד הליכתיות. ירושלים נהנית כעשור מקו רכבת קלה פעיל ולעיר כבר אושרו מספר קווי רכבת קלה הנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים. רשת הרכבת הקלה תחבר את השכונות המתחדשות של העיר אל מוקדי תעסוקה". מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר` דן קינן: "התוואי שנבחר למעבר הקו הסגול הינו המסלול שמשרת בצורה הטובה ביותר את השכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית. בכך מבטא מסלול הרכבת הקלה את מדיניות הוועדה המחוזית לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר ותמיכה בתהליכי פינוי בינוי ובבניה המחודשת של שיכוני ירושלים".
חדשות נוספות
שבעה חללים נפלו בקרב על מוצב כיסופים בשביעי לאוקטובר. היום יצא לדרך קמפיין גיוס המונים להקמת אתר הנצחה בעפולה שישחזר את "המיגונית" ובה יוקרנו סרטוני מציאות מדומה של הקרב ההירואי שהתרחש במקום
ראה מידע נוסף..
ששת החטופים עדן ירושלמי, כרמל גת, הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, אלמוג סרוסי ואלכס לובנוב הוחזקו בתנאים אכזריים שמזכירים את תקופת השואה. מממצאי תחקיר ראשוני שהוצגו למשפחותיהם חושף כי הם הוחזקו במנהרה צרה בה יכלו לשכב רק שניים בו זמנית, ללא פתחי אוורור ומעט מאוד מים איתם השתמשו לשתייה וניקיון
ראה מידע נוסף..
במהלך כנס שיפור פני העיר שנערך באילת, ליזי דלריצ׳ה, סגנית יו״ר מרכז השלטון המקומי, השמיעה דברים חריפים כלפי הממשלה בראיון עם העיתונאי אטילה שומפלבי: "הממשלה רק מפריעה לרשויות המקומיות – המדינה לא הייתה כאן ב-7 באוקטובר"
ראה מידע נוסף..
ח"כ עופר כסיף, מרצה ופעיל שמאל רדיקלי, ביקש מראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן להגיע לתמוך בתושבים. שטרן ענה לו בתגובה כי הוא אינו מוזמן ולפני שהוא מבקש לתמוך עליו להפסיק להחליש: "שנים אתה פועל נגד לוחמי צה"ל"
ראה מידע נוסף..
על רקע פסיקת בג"ץ לכנס את הוועדה לבחירת שופטים כדי לבחור נשיא לבית המשפט העליון. ראש לשכת עורכי הדין על פסיקת בג״ץ: ״דורש מלוין לקיים את הפסיקה ולא לגרור את ישראל למשבר חוקתי״
ראה מידע נוסף..
מחקר של פרופ׳ דן בן דוד בנושא התחרדות ירושלים וערים בישראל מתריע בפני איום דמוגרפי-כלכלי לאור שיעור הגידול האקספוננציאלי של החברה החרדית. המחקר קורא לביצוע רפורמות מרחיקות לכת בתחומי החינוך והממשל
ענת מנדיל*
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|