|
|
|
|
|
תושבים מתנגדים לתוכנית מסילת הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה
|
|
הוועדה המחוזית צפון תקיים דיון בהתנגדויות הרבות שהוגשו לתוכנית, המחברת את תחנת כרמיאל עם תחנת קריית שמונה, תוך הקמת יותר מ-20 ק"מ של מנהרות. תושבי ראש פינה: "מעבר קבוע של רכבת משא מהירה יכול להוות זרז לרעידת אדמה"
* פורסם לראשונה ב״כלכליסט״
הוועדה המחוזית צפון תדון בישיבתה הקרובה ב-206 ההתנגדויות לתוכנית מסילת הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. התוכנית כוללת הקמת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, המחברת את תחנת כרמיאל עם תחנת קריית שמונה, וכוללת יותר מ-20 ק"מ של מנהרות. התיכנון מיועד לרכבת המונעת בחשמל, במהירות של כ-160 קמ"ש. ההתנגדויות הרבות שהוגשו מלמדות על החשיבות העצומה שיש לפרויקט. המועצה האזורית גליל עליון, שעל ההתנגדות שהגישה חתום מהנדס המועצה, אדר` אוהד לבנת, טוענת שאומנם מדובר ב"פרויקט לאומי מהותי להתפתחות הדמוגרפית והכלכלית של אצבע הגליל...אך רכבת כבדה תפגע בתבנית הנוף הייחודית של עמק החולה ;מסילת הברזל תהווה חיץ פיזי להתפתחות העירונית של קריית שמונה ואף תסתור את התוכנית האסטרטגית של העיר, המקודמת בימים אלה. המועצה מבקשת מהממשלה לבחון מחדש את החלפת המקטע שבין אזור התעסוקה צח"ר (צפת, חצור הגלילית וראש פינה) וקריית שמונה בחלופה של רכבת קלה״. המועצה האזורית גליל עליון מציינת כי היא מתנגדת לקידום התוכנית המופקדת "טרם הצגת היתכנות מוכחת של מסוף מטענים באזור התעסוקה צח"ר". הדרישה היא, וחוזרת על כך גם המועצה המקומית ראש פינה, לחבר מסוף מטענים למסילה המוצעת.  צילום: רכבת ישראל בין המתנגדים לתוכנית נמצאת גם מירב אהרון גוטמן, פרופ` במחלקה לתכנון ערים בטכניון, שגרה בראש פינה. לטענתה, "התוכנית הוגשה והופקדה ללא שנעשה שיתוף ציבור. אנחנו, כהתארגנות של תושבים קראנו את כל מאות העמודים המהווים את פרוטוקול הישיבות ונדהמנו לגלות שהמילה תושבים או אנשים אינה מוזכרת". כך או כך, באזור של ראש פינה תעבור הרכבת בעומק של עשרות מטרים מתחת לפני הקרקע. התושבים חוששים מפוטנציאל הפגיעה בבתיהם. לטענתם: "מעבר קבוע של רכבת משא מהירה, כמה פעמים ביום, יכול גם להוות זרז לרעידת אדמה". פרופ` אהרון גוטמן מציינת כי מעבר של רכבת מהירה בתת הקרקע עשוי להביא לפגיעה בשלמות יסודות המבנה של הבית בו היא מתגוררת, למטרדי רעש ורעידה של המבנה, ולקרינה אלקטרומגנטית שתסכן את שלום הדיירים. עוד היא כותבת: "באם הרכבת תוביל כלי מלחמה וחומרי נפץ, הרי שיש בכך סכנה כפולה ומכופלת". ומוסיפה: "מעבר הרכבת יביא לירידת ערך של הבית בו השקענו ועדיין משקיעים את מיטב כספנו וחיינו".המועצה המקומית ראש פינה שלחה אף היא התנגדות מפורטת לתוכנית, ובה היא טוענת כי התוכנית "אינה בשלה". המועצה איתרה שלושה ליקויים עיקריים בתוכנית: מעבר הרכבת במנהרה מתחת לישוב, הסטה של כביש 90 וביטול אחת הכניסות לראש פינה, ותוספת משמעותית של כלי רכב שיצטרכו לנסוע דרך המושבה מבלי שיש פתרון תחבורתי נאות, ואי התאמה של התוואי למעבר רכבת מטענים.גם במועצה המקומית של הישוב נחף עוררה התוכנית תרעומת רבה. עשרות תושבים חתמו על נוסח דומה של התנגדות היוצא נגד הפקדת קרקעות. כך למשל, סרמין עבד אל כרים, הטוענת, באמצעות עו"ד אחמד נזאל, כי "התנהלותה של המדינה והרשויות מטעמה מהווה קיפוח מוחלט של קניינם של תושבי נחף, שהינם אזרחיה הערבים, האמורים להינות לכאורה משוויון זכויות מלא". עוד נרשם: "המשך הזחילה של מפלצת ההפקעה, צפונית לכביש 85, מהווה המשך ברור של תוכנית ייהוד הגליל וחניקת הישובים הערבים". לתוכנית הועלו גם טענות קונקרטיות על פגיעות נדל"ניות. כך למשל, בעלי הזכויות בקניון הגליל העליון בראש פינה, הטוענים כי הסטת כביש 90 לכיוון מזרח ובניית תחנת חישמול תקטין את החשיפה ותגרום לפגיעה אנושה במתחם הקניון. גם חברת ״גבריאלים״, המפעילה את קניון חוצות כרמיאל, טענה כי התוכנית מפקיעה שטח בבעלותה ותמהה על כך שבשטח המופקע מוצעת מסילת ברזל ללא שימושים נלווים נוספים המאפשרים תחנת רכבת פעילה ונגישה.
חדשות נוספות
מיקומה של ישראל בצמוד לשבר הסורי אפריקאי מעמיד אותנו בסכנה מידית ומחייב את כולנו להיערך בהתאם בכדי למנוע נזקים קשים ואבדות בחיי אדם. לקראת אפשרות לרעידת אדמה הרסנית בישראל, משרד התחבורה קיים דיון שבחן את ההיערכות והמוכנות של כלל גופי התחבורה בישראל לקראת התרחיש
ראה מידע נוסף..
תכנית אסטרטגית באשקלון מציבה יעד שאפתני להצללת 70% מהרחובות המרכזיים בעיר – במטרה להתמודד עם גלי חום קיצוניים ולשפר את איכות חיי התושבים. ראש העיר, תומר גלאם, מסר: "אנחנו רואים בפרויקט זה אבן דרך משמעותית בחיזוק המרחב הציבורי ובהתמודדות עם אתגרי שינויי האקלים"
ראה מידע נוסף..
"תנו סוף אחר לסיפור" – קמפיין בשיתוף מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית יופץ ברחבי העיר ובתחבורה הציבורית
ראה מידע נוסף..
סערה במערכת השלטונית לקראת ההצבעה ברמ"י: ראשי ערים דורשים לעצור את ההחלטה להחריג יישובים מהתוכנית – "מדיניות שרירותית במסווה של תעדוף"
ראה מידע נוסף..
דוח מבקר המדינה חושף שורת מחדלים חמורים בזיכיון ים המלח – אובדן הכנסות במאות מיליונים, נזק סביבתי חמור, והעדר פיקוח מצד המדינה. יו”ר הוועדה ח”כ מיקי לוי: “חובתנו להבטיח שהטעויות הללו לא יחזרו”
ראה מידע נוסף..
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ממליצה לוועדה המחוזית לאשר למתן תוקף שתי תוכניות התחדשות עירונית בשכונת עיר גנים, אשר צפויות להביא לבניית כ-1,000 יחידות דיור חדשות, לצד מבני ציבור, שטחי מסחר ושטחים ציבוריים פתוחים
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|