|
|
|
|
|
המשרד להגנת הסביבה מציג לנציגי ערים ורשויות מקומיות את התכנית למעבר לתחבורה נקייה
|
|
נעים בעיר - עוברים לתחבורה נקייה: המשרד להגנת הסביבה הציג לנציגי ערים ורשויות מקומיות, את תוכניתו "נעים בעיר" לעידוד הרשויות למעבר לתחבורה נקייה ולהפחתת זיהום האוויר וגזי חממה
במסגרת התוכנית המשרד יתמוך ברשויות עם הסכמי גג לתחבורה בסכום של עד כ-4 מיליון שקל לרשות. השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "נוביל עם הרשויות לערים נקיות ושקטות, עם פחות זיהום אוויר ורעש".
המשרד להגנת הסביבה קיים אתמול (ג`) כנס במעמד השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מנכ``ל המשרד, גיא סמט, נציגי ערים ורשויות מקומיות, להצגת תוכנית המשרד ``נעים בעיר" לרשויות מקומיות החתומות על הסכם גג עם משרד התחבורה. התוכנית תאפשר לרשויות להוביל מעבר לתחבורה נקייה ולהפחית זיהום אוויר מתחבורה, ולייצר איכות אוויר בערים אשר טמונה בשינויים שיובלו על ידי הרשויות המקומיות.
מטרת התוכנית היא לעודד רשויות אשר להן תוכנית לחיזוק תחבורה ציבורית ונסיעה באופניים במסגרת הסכמי גג עם משרד התחבורה בצעדים נוספים שיבטיחו איכות אוויר לצד שיפור פתרונות התחבורה בעיר. בנוסף התוכנית תסייע לישראל לעמוד ביעדי צמצום פליטות גזי החממה עליהם התחייבה. במסגרת התוכנית המשרד יתמוך ברשויות עם הסכמי גג לתחבורה בסכום של עד כ-4 מיליון שקל לרשות.
הצעדים המרכזיים הכלולים בתוכנית המשרד להגנת הסביבה: קידום אזור אוויר נקי להגבלת כניסת רכבים מזהמים, מתן פתרונות לצמצום נסועה לאזורי תעסוקה, איפוס פליטות של ציי רכב עירוניים ופתרונות מעבר לתחבורה נקייה בדגש על הליכה ברגל ורכיבה על אופניים. במסגרת התוכנית, יתמוך המשרד להגנת הסביבה בעלות של עד כארבעה מיליון שקל לכל רשות, בעבור יישום צעדים אלו.
בתום הצגת התוכנית, התקיים דיון מקצועי בין אנשי המשרד להגנת הסביבה עם ראשי הרשויות וכן הוצג מקרה בוחן ליישום התוכנית וביצירת התנאים להצלחת התוכנית בקרב הרשויות.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "תחבורה מהווה את המקור המרכזי כיום לזיהום אוויר בערים ומייצרת מפגעי רעש, המהווים גורמי תחלואה המסוכנים לבריאות של כולנו כאן. אנחנו רוצים להוביל חזון משותף, לראות את הערים שלנו מתפתחות וגדלות, ובאותה נשימה להבטיח שאנחנו יוצרים ערים נקיות ושקטות, ללא זיהום אוויר וללא רעש. תחבורה נקייה היא מרכיב מרכזי בהשגת התוצאה"
כבר כיום יש רשויות בישראל המובילות מגוון פתרונות של מעבר לתחבורה נקייה. כך לדוגמה עיריית ירושלים ועיריית חיפה והמשרד להגנת הסביבה מובילים אזורי אוויר נקי, עיריית תל אביב מקדמת תוכנית לקידום רחובות מוטי הליכות; ובעיר רחובות פועלת תוכנית לצמצום נסועה לאזור התעסוקה. המשרד מעודד רשויות מקומיות נוספות להצטרף וליישם צעדים למען איכות חיי התושבים.
חדשות נוספות
תאגיד מי כרמל, האחראי על אספקת המים והביוב באזור חיפה, ממשיך להתפתח ולהוביל חדשנות בתחום המים בישראל. מאז הקמתו, חרט התאגיד על דגלו מצוינות בשירות, שיפור מתמיד של תשתיות והתאמת המערכות לאתגרים עתידיים. בשנים האחרונות, עם השקעות חסרות תקדים ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות, התאגיד שידרג משמעותית את תשתיות המים והביוב לרווחת תושבי חיפה
ראה מידע נוסף..
מאמר קצר זה מוקדש לאלה שלרוב אינם נמצאים במוקד תשומת הלב הציבורית, אך מהווים לבנת יסוד חיונית בשגרה ובחירום – אנשי מערך הביטחון האזרחי בישראל
ד”ר אבי ביצור, ראש המגמה לביטחון והגנת העורף, המכללה האקדמית בית ברל
ראה מידע נוסף..
עיריית רעננה ממשיכה להיאבק בתוכנית הבנייה השנויה במחלוקת בכפר בתיה, שהוגשה לוועדה המחוזית על ידי רשת החינוך אמי"ת – וזאת בניגוד להסכמות שנחתמו בעבר עם העירייה
ראה מידע נוסף..
ועדת החוקה אישרה תיקון בחוק שיאפשר לנפגעות ונפגעי עבירות מין ואלימות להשמיע את קולן בפני ועדת השחרורים, בדבר השפעת שחרור הפוגע על שלומן וביטחונן. החוק, יש להדגיש, לא ישנה את תנאי השחרור. בחוק השיפוט הצבאי, ההסדר ייכנס לתוקף מידית. במערכת האזרחית, יידרשו כשנה וחצי להיערכות
ראה מידע נוסף..
הכנסת אישרה את הארכת הוראת השעה המכונה "חוק אל-ג`זירה", המאפשרת סגירה או חסימה של גופי שידור זרים הפועלים בישראל, במקרה שייקבע כי הם פוגעים בביטחון המדינה. מדובר בהמשך לחוק הזמני שנכנס לתוקף באוקטובר 2023, במהלך מבצע "חרבות ברזל". תוקף ההוראה הוארך עד לסוף נובמבר 2025
ראה מידע נוסף..
בדיון בכנסת התריעו חברי כנסת, מומחים ופעילים אזרחיים על מחדלים בגביית כספים ממשאבי הטבע בים המלח לקראת תום הזיכיון של חברת ICL בשנת 2030. נציג האוצר: “היעד – לגבות 50% מהכנסות החברה”. ICL: “אנו מעסיקים כ-10,000 עובדים ותורמים לכלכלה”. פעילים: “הזיכיון הבא חייב לכלול הגנה סביבתית ומשילות אמיתית”
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|