|
|
|
|
|
תקציב 2025: שדרוג כביש 40 יבוצע בעלות מעל 400 מיליון שקלים
|
|
בשורה מצילת חיים לתושבי הדרום: בהתאם להנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, חברת נתיבי ישראל תחל בקרוב בעבודות לשדרוג כביש 40, בקטע שבין צומת טללים ועד עיר הבה"דים, בהיקף של 415 מיליון שקלים. מדובר בכביש אדום שאירעו בו תאונות רבות, חלקן קטלניות
במסגרת השדרוג, יהפוך קטע הכביש, שאורכו כ-10 קילומטרים מכביש חד מסלולי לכביש בטיחותי דו-מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון. לאורך תוואי הכביש תוקם מפרדה קשיחה ומעקות בטיחות בשוליים, תותקן תאורה ותבוצע הסדרה ורמזור של כל הצמתים. הפרויקט כולל גם טיפול במערכות הניקוז, הארכת מעבירי מים, הסדרת תעלות ועוד.
כביש 40 הוא כביש אורך משמעותי והיסטורי, המתחיל במרכז הארץ ליד פתח תקווה ומסתיים אחרי מכתש רמון כאשר הוא מתחבר לכביש הערבה. בחלקו הדרומי, מצומת הנגב למצפה רמון. בכביש נוסעות משאיות רבות, כלי רכב צבאיים לרבות מובילי טנקים, אוטובוסים וכלי רכב פרטיים. צומת רמת הנגב משרתת גם תלמידי בתי ספר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל`) מירי רגב: "במסגרת אישור תקציב הפיתוח השנתי של משרד התחבורה, הוריתי לחברת נתיבי ישראל לקדם בדחיפות תוכנית לשדרוג בטיחותי בקטעים המסוכנים של כביש 40. לתושבי אזור רמת הנגב, ולחיילים הרבים המשרתים בו, מגיע להגיע בשלום לבית ולעבודה, ולנסוע בבטיחות וללא דאגה. פעלנו להאיץ את תהליכי התכנון והאישור של הכביש מהרשויות המקומיות, וועדות התכנון ושאר הגורמים הרלוונטיים, והיום אני שמחה לבשר כי אישרנו התקציב הדרוש ואנו יוצאים לביצוע הכביש."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "כביש 40 המחודש משתלב בתוכנית הכוללת של השרה רגב לחבר את מדינת ישראל מצפון לדרום, ולחבר את הפריפריה למרכז. במסגרת זאת, אנו פועלים להפוך "כבישים אדומים" לכבישים בטוחים ונוחים לנסיעה, באמצעות רמזור צמתים, הקמת מפרדה קשיחה, התקנת מעקות בטיחות במקומות מסוכנים ותאורה לאורך הכביש. כביש 40 יהפוך לאחר שדרוגו לכביש בטוח, שיחסוך את חייהם של נהגים והולכי רגל רבים. אני מודה למשרד האוצר אשר נרתם למשימה מתוך הבנת חשיבות הפרויקט ודחיפותו, והקצה לו את התקציב הדרוש".
ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון: "אני מודה לשרת התחבורה מירי רגב, למנכ״ל משרדה משה בן זקן, על אישור תקציב שדרוג כביש 40 מצומת הנגב ועד לצומת טללים. זוהי בשורה אמתית לתושבי הנגב, המשרתים הרבים בשטחה, ולמדינת ישראל כולה. כביש 40 מהווה ציר תנועה מרכזי לאילת, לתושבי הנגב ולאלפי החיילים והחיילות המשרתים בבסיסי הנגב. הכביש, במצבו הנוכחי מהווה סכנה של ממש לחיי הנוסעים בו. שדרוג תשתיות הכביש יסייע להציל חיי אדם ויהפוך את הנסיעה בו לבטוחה ונגישה יותר לכולנו."
חדשות נוספות
רשות המים, משרד הבריאות וחברת "מקורות", מקדמים את רציפות אספקת המים ליישובי הצפון. יישובי הגליל המזרחי יקבלו תמהיל של מים מותפלים ומי קידוחים מקומיים. המהלך יאפשר אספקת מים באיכות טובה ובאמינות גבוהה לאורך כל השנה
ראה מידע נוסף..
בוועידת המפרץ הבינלאומית לאזוריות, שהתקיימה אמש במרכז הקונגרסים בחיפה, אמר ראש העיר יונה יהב: ״תשומת הלב הציבורית מושקעת במרכז הארץ, בתל אביב, וזה גם מתורגם בכסף״
ראה מידע נוסף..
מנכ"ל חברת החשמל אמר בדיון בוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל כי עד סוף 2026 כל תחנות הכוח בישראל יעברו לגז טבעי - ייצור חשמל באמצעות פחם יופעל רק במצבי חירום
ראה מידע נוסף..
הרפורמה שהייתה אמורה להיכנס לתוקף מתחילת החודש, מטילה על קופות החולים אחריות על תחום הטיפול בהתפתחות הילד תוך חיזוק המערכת הציבורית והגדלת מספר המטפלים. זו הפעם השנייה שבה משרד הבריאות דוחה את יישום הרפורמה, כתוצאה ממחסור בתשתית פיזית ומקצועית שתאפשר לספק את כל השירותים לכלל המבוטחים, בזמני המתנה סבירים
ראה מידע נוסף..
ריבוי אירועי אלימות והיעדר אכיפה מבעירים את השטח ביהודה ושומרון בעונת המסיק. שתי צעירות יהודיות מארה”ב שהתנדבו במסיק זיתים בכפר בורין שבשומרון במסגרת ארגון “רבנים לזכויות אדם”, נעצרו וגורשו מישראל לתקופה של עשר שנים. ח״כ גלעד קריב: ״האלימות מצד מתנחלים ומיעוט של חיילים הפכה ל”מכת מדינה״
ראה מידע נוסף..
בעקבות התנגדות נחרצת של תושבי יבנה ופעולה מהירה של גורמים עירוניים ופעילים סביבתיים, הוסר מסדר היום של הממשלה דיון על הקמת תחנת כוח חדשה באשדוד. התחנה, שתוכננה להיבנות על שטח בית הזיקוק בעיר, והייתה אמורה לפעול על בסיס גז טבעי בהספק של לפחות 630 מגהוואט, עוררה חשש כבד בקרב התושבים, המתגוררים בסמוך לאזור התעשייה הפטרוכימי. ראש העיר גבאי: "תושבי יבנה סובלים ממטרדי ריח וזיהום אוויר חמורים, ואין מקום להוסיף מקור פליטות נוסף"
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|