|
|
|
|
|
דוח היחידה הממשלתית לחופש המידע קבע כי משרד התחבורה מוביל במענה לפניות הציבור
|
|
על אף שמשרד התחבורה נמצא בין חמש הרשויות שאליהן הוגש מספר הבקשות הרב ביותר, הדוח מצא את המשרד כמצטיין בכל הפרמטרים שנבחנו ועם מספר תלונות והפרות נמוך ביותר
על אף שמשרד התחבורה נמצא בין חמש הרשויות שאליהן הוגש מספר הבקשות הרב ביותר, הדוח מצא את המשרד כמצטיין בכל הפרמטרים שנבחנו ועם מספר תלונות והפרות נמוך ביותר. צילום: שאטרסטוק דוח היחידה הממשלתית לחופש המידע לשנת 2023 קובע כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ניצב במקום הראשון מבין כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך שלהן במתן מענה חיובי לפניות הציבור: 86.1% מהפניות נענו בחיוב. בנוסף, המשרד זכה למיקום גבוה בדירוג המשרדים שסיפקו מענה בזמן הקצר ביותר: 71.2% מהפניות לקבלת מידע נענו תוך 14 יום. יצוין כי הזמן המירבי הקבוע בחוק למתן מענה עומד על 120 ימים. כאמור, על אף שמשרד התחבורה נמצא בין חמש הרשויות שאליהן הוגש מספר הבקשות הרב ביותר, הדוח מצא את המשרד כמצטיין בכל הפרמטרים שנבחנו ועם מספר תלונות והפרות נמוך ביותר. שרת התחבורה ובטיחות בדרכים, תא"ל (במיל`) מירי רגב: "שקיפות מלאה ושירות לציבור הם ערכים מובילים במשרדנו, המספרים מוכיחים זאת שוב ושוב, גם בדוח חופש המידע. אין זה מקרה אלא תוצאה של מדיניות ברורה שהתוויתי, השמה את האזרח במרכז. כמשרד האחראי על 4.5 בעלי רישיונות נהיגה, על רישוי 3.5 מיליון כלי רכב, ועל מיליוני נוסעים בתחבורה הציבורית מדי יום, אנו באים במגע ישיר עם הציבור ומעורבים בחייו יותר מכל משרד אחר. לכן הצבתי את שיפור וייעול השירות בראש סולם העדיפויות שלנו. מענה לפניות לקבלת מידע הוא חלק מגישה זו." מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "כל פעילות משרד התחבורה מתבצעת על פי חוק ובשקיפות מלאה, וצריכה להיות פתוחה לעיון הציבור, ולפיכך משרדנו מקפיד על יישום חוק חופש המידע. השקיפות היא חלק מחזון השירות שהציגה השרה מירי רגב החל מיומה הראשון במשרד, ואשר כל מנהלי ועובדי משרד התחבורה מחויבים ליישומו. תפקידי הוא לוודא כי מחויבות לשירות יעיל, מהיר, מקצועי וקשוב לא תהיה רק סיסמה, אלא מציאות יומיומית, המתבטאת בנהלים ובזמני מענה קצרים, כפי שמגיע ללקוחותינו – שהם עם ישראל כולו."
חדשות נוספות
בימים הקרובים יפורסם תקציב העירייה לשנת 2025 אשר יעמוד על למעלה מ-2.7 מיליארד שקל ויראה גידול של כ-200 מיליון שקל שיופנו לחינוך, תרבות, ספורט, נוער, ביטחון, קליטה, רווחה, ניקיון העיר ואיכות הסביבה, כל זאת מבלי להעלות ארנונה או מיסים חדשים
ראה מידע נוסף..
הקניון, בהיקף 30 אלף מ"ר, מוקם בכניסה לעיר על שטח התחנה המרכזית ויכלול אטרקציה ייחודית שטרם נראתה בישראל. הטרמינל החדש המוקם כחלק מהקניון, יפתח כבר ב-2025 וישרת כ-2 מיליון מבקרים בשנה. צחי אבו, מנכ"ל ארי נדל"ן השותפה בפרויקט: "הפריים לוקיישן החדש של אילת"
ראה מידע נוסף..
עיריית חיפה תפרסם בקרוב מדיניות חדשה, במסגרתה תחולק העיר לאזורים בהם יחוייבו יזמים לבנות, בין היתר, דירות קטנות בגודל של עד 55 מ"ר כולל "דיור מכליל" (דיור מוגן ומעונות סטודנטים)
ראה מידע נוסף..
ועדת העבודה והרווחה קיימה אתמול (יום ג׳) דיון בנושא עובדים המועסקים במתכונת עבודה שעתית, במסגרת ציון יום המאבק בעוני בכנסת, המתקיים ביוזמת ח"כ חווה אתי עטיה, בשיתוף הפורום למאבק בעוני ורשת הפעילים לחיים בכבוד. אלכס טנצר, יו"ר המטה למען עובדי קבלן: ״ ב-7 באוקטובר סגרו מקומות עבודה, בהם גם מוסדות ציבור ש-20,000 מעובדיהם לא קיבלו שכר עבור הימים האלה - עד היום״
ראה מידע נוסף..
בדיון מיוחד של הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראשות ח״כ פנינה תמנו שטה שהתקיימה אתמול (יום ב׳) עלתה סוגיית שילובן של נשים יוצאות אתיופיה ונחשפו נתונים המעידים על אפליה, פערי שכר ופגיעה בתלמידים יוצאי העדה. ח״כ תמנו שטה טענה כנגד משרד החינוך - אתם מקבלים 60 מיליון בשנה ומה התוצאות? לא מגיע לכם שקל! לא זזים לשום מקום. לא מבינה איך לא שיניתם מגמות? אני אומרת לכם זה חיים של ילדים״
ראה מידע נוסף..
עלויות תעריפי המים לכלל המגזרים: תאגידי מים וביוב, ספקים מקומיים, חברת מקורות, טיפול בשפכים, קליטת מי ים מותפלים ועדכון סל מדדים לרבות האינפלציה, צפויים להתבטא בעליה של תעריפי המים לצרכן הביתי, המסחר והתעשיה וכן למגזר החקלאי בשיעור של כ-3.4%. המשמעות למשק בית ממוצע: כ-5 ש"ח לחשבון המים החודשי. על אף עליה מתונה זו, עדיין תעריף המים לבית בישראל הוא מהנמוכים בעולם
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|