|
|
|
|
|
עיריית אשדוד נערכת להדרכות נהיגת קיץ לעובדי העירייה
|
|
אמנון לוי, קצין הבטיחות בתעבורה של עיריית אשדוד: "לצערנו, בכל שנה נהרגים לא מעט איש בתאונות דרכים. על פי נתוני הרלב"ד, מקום המדינה ועד היום נהרגו בישראל כ-34,500 בני אדם בתאונות דרכים"
כך תנהגו נכון בקיץ: במטרה לחדד את היערכות של עובדי העירייה, לקראת הקיץ הקרב ובא, החלה אשדוד, כבכל שנה בתקופה זו, להעביר הדרכות תחת הקצין בטיחות הראשי, אמנון לוי.
"הקיץ מזמן לא מעט אתגרים המהווים גורמי סיכון לנהגים, כמו: שעות יום ארוכות, חום, תשישות ונמנום". אומר קצין הרכב ומדגיש כי לא רק בחורף צריך להקפיד על נהיגה זהירה. להלן שורת המלצות לנהגים. לקרוא ולשמור.כבכל שנה, בכל עונת מעבר, קצין הבטיחות בתעבורה של עיריית אשדוד מר אמנון לוי, מקיים הדרכות לנהיגה בטוחה בקרב עובדי העירייה. בתחילת ההדרכות הוא מציג כמה סרטונים בתחומי זהירות בדרכים, התחשבות בהולכי רגל ותאונות דרכים מיותרות שניתן היה למונען.בתוך כך הוא הציג נתונים של הרלב"ד -רשות לאומית לבטיחות בדרכים. "לצערנו, בכל שנה נהרגים לא מעט איש בתאונות דרכים”, הוא אומר ומציין כי “על פי נתוני הרלב”ד, מקום המדינה ועד היום נהרגו בישראל כ-34,500 בני אדם בתאונות דרכים”.מדובר בנתון מחריד שאמור להדליק אורות אדומים בקרב כל אדם, ובודאי בקרב נהגים. מכאן החשיבות בהדרכות שהוא עורך לנהגי העירייה ובהגברת המודעות לנהיגה נכונה. “יש בידינו לשנות זאת, אם רק ננהג על פי הכללים, נפתח את העיניים, נגלה יותר סבלנות ונתחשב באזרחים הולכי הרגל” הוא אומר ומציין כי מרבית תאונות הדרכים של נהגי העירייה בשנת 2023, נובעות מאי שמירת מרחק ופגיעה מאחור, מתאונות בתוך מעגל תנועה (כיכר) ומנסיעה ברוורס.לוי אומר כי הגורמים לתאונות נובעות מתקינות הרכב, תנאי הדרך (תשתיות) או מהגורם האנושי (האדם), ולצערנו, הגורם האנושי הוא הבולט ביותר ועיקרו בהסחת הדעת שגורמת לשליש מתאונות הדרכים.הסחת הדעת אחראית גם על ריבוי נפגעים בקרב הולכי הרגל (כ-30% מסך הרוגי תאונות הדרכים), לכן יש לשים דגש ולהתחשב מאוד בהולכי הרגל: – תנו זכות קדימה להולכי רגל. – האיטו לפני מעבר חצייה. – סעו במהירות המותרת, – אל “תגנבו” את הרמזור. – הישמעו לתמרורי הדרך. – היזהרו מרוכבי אופניים וכלים חשמליים ושמרו מרחק מהרכב שלפנים.במעבר לנהיגת קיץ, יש לשים לב לגורמים הרלוונטיים לעונה אשר מכבידים על הנהיגה, כמו: חום, עייפות, אובך, שמש מסנוורת ולפני כל נסיעה לבדוק תקינות צמיגים ולחץ אויר בגלגלים. המלצות נוספות הן: – להיות קשובים למתרחש מסביב. – לא להסיר עיניים מהדרך. – לא להוריד ידיים מההגה. – לא מתעסקים בדברים שמסיתים את תשומת הלב: לא נוגעים בטלפון הנייד. – לא מסמסים. – לא מכוונים רדיו. – לא מתעסקים עם הוו’ייז. – לא אוכלים, לא שותים ולא מעשנים. – יש להימנע משיחה שעלולה להסית את תשומת הלב מהדרך.הערה חשובה עוסקת בסכנה הכרוכה בעצירה בשולי הדרך. כאן ההנחיה ברורה: אין לעצור בשול הדרך בכל מצב, למעט מקרים שלא ניתן להמשיך בנסיעה. ואם חשים עייפים, מומלץ לעצור למנוחה ולהתרעננות במקום חניה בטוח.התייחסות מיוחדת היתה לאירועי חירום כדוגמת ירי טילים או רעידת אדמה. במקרים אלה יש לעצור את הרכב בזהירות לצד הדרך, לצאת מהרכב ולהשתטח על הארץ.לוי: "בקיצור, כשאתה נוהג פשוט תנהג".
חדשות נוספות
מיקומה של ישראל בצמוד לשבר הסורי אפריקאי מעמיד אותנו בסכנה מידית ומחייב את כולנו להיערך בהתאם בכדי למנוע נזקים קשים ואבדות בחיי אדם. לקראת אפשרות לרעידת אדמה הרסנית בישראל, משרד התחבורה קיים דיון שבחן את ההיערכות והמוכנות של כלל גופי התחבורה בישראל לקראת התרחיש
ראה מידע נוסף..
תכנית אסטרטגית באשקלון מציבה יעד שאפתני להצללת 70% מהרחובות המרכזיים בעיר – במטרה להתמודד עם גלי חום קיצוניים ולשפר את איכות חיי התושבים. ראש העיר, תומר גלאם, מסר: "אנחנו רואים בפרויקט זה אבן דרך משמעותית בחיזוק המרחב הציבורי ובהתמודדות עם אתגרי שינויי האקלים"
ראה מידע נוסף..
"תנו סוף אחר לסיפור" – קמפיין בשיתוף מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית יופץ ברחבי העיר ובתחבורה הציבורית
ראה מידע נוסף..
סערה במערכת השלטונית לקראת ההצבעה ברמ"י: ראשי ערים דורשים לעצור את ההחלטה להחריג יישובים מהתוכנית – "מדיניות שרירותית במסווה של תעדוף"
ראה מידע נוסף..
דוח מבקר המדינה חושף שורת מחדלים חמורים בזיכיון ים המלח – אובדן הכנסות במאות מיליונים, נזק סביבתי חמור, והעדר פיקוח מצד המדינה. יו”ר הוועדה ח”כ מיקי לוי: “חובתנו להבטיח שהטעויות הללו לא יחזרו”
ראה מידע נוסף..
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ממליצה לוועדה המחוזית לאשר למתן תוקף שתי תוכניות התחדשות עירונית בשכונת עיר גנים, אשר צפויות להביא לבניית כ-1,000 יחידות דיור חדשות, לצד מבני ציבור, שטחי מסחר ושטחים ציבוריים פתוחים
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|