|
|
|
|
|
פרויקט הרכבת הקלה: ראשי הרשויות דורשים הפרדה מפלסית במחלף ״המוביל״
|
|
לפי התכנון הנוכחי, הצמתים בכביש 77 אינם בנויים בהפרדה מפלסית ובנוסף תבוטל בהם הפנייה שמאלה - מהלך שייצור עומס תחבורתי עצום באיזור. אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "לא נאפשר סלילת רכבת בתוואי שייצור פקקים עצומים ויפגע בתושבי האיזור"
פרויקט הרכבת הקלה אשר מתוכנן בימים אלו ובתוכו פרויקט הרכבת הקלה בצפון, בהשקעה בהיקף של למעלה מ־8 מיליארד שקל, אמור לשמש מנוף לפיתוח כלכלי ותחבורתי של אזור הגליל. אך נכון להיום צומת ״המוביל״ וצומת ״סומך״ בכביש 77 אינם מתוכננים להפרדה מפלסית ועל פי התכנון הקיים תבוטל בהם הפנייה שמאלה, דבר שיוביל לעומס תחבורתי עצום במרחבים הללו.
 קו הרכבת הקלה חיפה-נצרת. הדמייה: ינון תכנון יעוץ ומחקר בע״מ
ראשי הרשויות באזור העמק והגליל שלחו השבוע בנושא מכתב בהול לשר האוצר אביגדור ליברמן; שרת התחבורה מרב מיכאלי; רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר; מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה ואורלי שטרן מנכ"לית נתיבי איילון, בדרישה להקצאת משאבים לתכנון הפרדה מפלסית בצומת סומך וצומת המוביל ולא לבטל את הפנייה שמאלה. על המכתב חתומים ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר; ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ; ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט; ראש עיריית נצרת, עלי סלאם; ראש עיריית שפרעם, אורסן יאסן; ראש המועצה המקומית ביר אל מכסור, חאלד חוג`יראת; ראש המועצה המקומית כפר מנדא, עלי זידאן; ראש המועצה המקומית עילוט, איברהים אבו ראס וראש המועצה המקומית ריינה ג`מיל בסול.יצוין כי במקרה של מחלף המוביל ביטול הפנייה שמאלה לכיוון דרום (תל אביב) יהפוך את הנסיעה של תושבי היישובים הסוללים, שמשית, ציפורי, עילוט, נצרת, נוף הגליל, ריינה ומשהד לסיוט. זו תהיה פגיעה קשה באיכות החיים של התושבים שיצטרכו לבלות יותר זמן על הכביש."אנחנו דורשים הפרדה מפלסית והולכים להילחם בזה בכל הכוח", אמר השבוע ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, "הם עשו תכנון ראשוני להפרדה מפלסית, אבל לא תקצבו את זה. בגלל הקיצוץ בתקציב הם רוצים בצורה כוחנית לבטל את הפנייה שמאלה ולכן שלחנו את המכתב. הממשלה באה לברך ויוצאת מקללת. אנחנו נעשה הכל שיתקצבו את ההפרדה המפלסית ואז בא לציון גואל".במכתב התריעו ראשי הרשויות כי "ההשקעה העצומה במחלפים אלה תהיה זניחה ביחס לנזק העצום שייגרם כתוצאה מהיעדר התכנון להפרדה מפלסית. ההשלכות החמורות הצפויות הן: פגיעה בתחבורה ציבורית, איחור עצום בזמני הגעת אנשים למקום עבודתם, איחור עצום בהגעת תלמידים לבתי הספר, פקקים אינסופיים, זיהום אוויר ואף רגשות כעס ותסכול בקרב תושבי האזור. אנו אמנם פריפריה אולם צמתים אלה מהווים עורק תחבורה מרכזי וראשי לנוסעים צפונה וכמובן משפיעים על חייהם ועל שגרת יומם של כל תושבי האזור. אם לא נתעשת עכשיו, לא נוכל להשיב את הנעשה לאחור".בצר: "אנחנו לא ניתן לסלול רכבת שתאפשר לרשות אחת לנסוע מהר לחיפה וכל השאר ייכנסו לפקקים. גם ממשלה שרוצה לקדם אזור מסוים, אם במקום לברך היא תצא מקללת, אז גם היא לא תרצה את זה. אני מקווה שהשכל בסופו של דבר יגבר, אבל אם לא - אנחנו יודעים להילחם".ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "המשרד משקיע את רוב התקציב השנתי בקידום תחבורה ציבורית ובת קיימא, מערכות הסעת המונים, נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ושיפור השירות לנוסעות ולנוסעים, במטרה לספק אלטרנטיבה מיטבית לרכב הפרטי. המשרד והעומדות בראשו רואות חשיבות רבה בקידום פרויקט הרכבת הקלה. הרכבת הקלה תחבר בין מרחב נצרת ונוף הגליל למרחב מטרופולין חיפה ותאפשר לערים, היישובים והכפרים הנמצאים לאורך הקו ליהנות מתחבורה ציבורית יעילה".
חדשות נוספות
המתחם יהפוך למרכז עירוני של תעסוקה, מסחר ובילוי ונכסי העירייה בו צפויים לכלול לראשונה מסוף תחבורה ציבורית מרכזי, היכל תרבות ועוד
ראה מידע נוסף..
לטענת חברת "שלג לבן" העירייה לא שילמה עבור שירותי ניקיון והיא חייבת למעלה מ-4.5 מיליון שקלים. העירייה: ״התביעה טרם התקבלה״
ראה מידע נוסף..
מדובר בתוכנית כוללת להתחדשות העירונית בחולון, המקודמת על ידי העירייה ותאפשר, עם יישומה המלא, - תוספת של כ- 30,000 יחידות דיור בכל רחבי העיר. שרת הפנים, איילת שקד: ״זוהי תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר שאושרה אי פעם״
ראה מידע נוסף..
מרכז שיטור קהילתי חדש, שנחנך בשכונת נאות פרס בחיפה, יהיה כפוף וישרת כ-22 אלף תושבים המתגוררים בה
ראה מידע נוסף..
עיריית פתח תקווה הודיעה כי קאנטרי חדש יקום בסמוך לאצטדיון העירוני, בעלות של 75 מיליון שקלים
ראה מידע נוסף..
עיריית תל אביב וחברת ״מליסרון״ מתכננות הגדלה משמעותית של קניון רמת אביב, עד כדי שילוש שטחו, אך תושבי השכונה טוענים כי הגדלת הקניון אינה פרופורציונלית לשכונה ופוגעת אנושות בתשתיות החנייה והתנועה בה
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|