|
|
|
|
|
הוד השרון וכפר סבא זינקו באחוז הזכאים לבגרות 5 יחידות במתמטיקה
|
|
הוד השרון רושמת עליה של 12% באחוזי התלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות חמש יחידות מתמטיקה (בסה"כ 30.9%), בכפר סבא עליה של 23% (ובסה"כ 29%)
רשת ״ערי מצוינות״, ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, מפרסמת את הדו״ח השנתי שלה, הכולל לראשונה את דירוג אחוז התלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים ב- 110 רשויות מקומיות בישראל בשנת תש"פ. עוד נכלל בדו״ח שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה בשנת הלימודים תש"פ ב- 110 רשויות מקומיות. הדוח מציג את הממוצע הארצי של שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה, ובנוסף מחלק את הרשויות המקומיות לארבע קטגוריות, בהתאם למגמת השינוי בין השנים תש"פ לתשע"ט: רשויות נוסקות (כאלה שנרשמה בהן עליה של מעל ל-20% בשנה האחרונה); רשויות משתפרות (כאלה שנרשמה בהן עליה של עד 20% בשנה האחרונה); רשויות מאטות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של עד 20% בשנה האחרונה) ורשויות נחלשות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של מעל ל- 20% בשנה האחרונה). ניתוח כללי מראה שמתוך 110 רשויות 30 רשויות נוסקות; 33 רשויות משתפרות; 37 רשויות מאטות ושמונה רשויות נחלשות. שתי רשויות, מודיעין עלית ורכסים, לא נספרו, שכן הן ללא תלמידי חמש יחידות.מהדוח עולה כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה הוא 15.6%. בחינה של ערי השרון מעלה את הנתונים הבאים:הוד השרון: עליה של 12% ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 30.9% מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה)הרצליה: עליה של 2% ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 30% מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה)כפר סבא: עליה של 23% ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 29% מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה)רמת השרון: ירידה של 2% ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 40.1% מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה)רעננה: עליה של 2% ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 34.8% מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה).עוד מפרסמת רשת ערי מצוינות לראשונה את דירוג אחוז התלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים ב- 110 רשויות מקומיות בישראל בשנת תש"פ. הדירוג מתייחס לעשר תכניות מצוינות המוכרות על ידי משרד החינוך ונספרות על ידו ביניהן חינוך לפסגות, מרכזי מחוננים, מרכזי מצטיינים, עתודה מדעית טכנולוגית (עמ"ט), קדם עתידים, אקדמיה בתיכון ועוד. חשוב לציין בהקשר הזה כי בישראל פועלות תכניות מצוינות נוספות אך משרד החינוך אינו מונה את המשתתפים בתוכניות הללו. בחינה של אחוז תלמידי חטיבת הביניים שהשתתפו בתוכניות מצוינות בערי השרון בשנת תש"פ מעלה את הנתונים הבאים:הוד השרון: 10% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות הרצליה: 23% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות כפר סבא: 12% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינותרמת השרון: 25% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות רעננה: 13% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ לחינוך: "מה שנמדד זה מה שחשוב, ולכן אני מברך את משרד החינוך שהחל למדוד לצד חמש היחידות בתיכון גם את שיעורי המצוינות בחטיבת הביניים. הדו״ח מראה שרשויות מקומיות שפותחות כיתות מצוינות בחטיבת הביניים, מאפשרות ליותר תלמידות ותלמידים לעלות על מסלול של מצוינות. הן מצליחות לשבור את תקרת הזכוכית של הפערים, ובונות מלמטה ישראל שיש לה כלכלה משגשגת יותר, אבל גם חברה הוגנת יותר".
חדשות נוספות
אושר מתן תוקף לתוכנית המתאר לעיר נשר. התוכנית כוללת תוספת דירות להיקף אוכלוסייה של 67,400 תושבים, מרכז עסקים חדש, הקמת מוקדי תיירות ותחנת רכבת חדשה
ראה מידע נוסף..
לדברי הסתדרות המורים, הגנים שלא יפתחו בשנה הבאה הם: סתוונית, נרקיס, הניה, גולן, ברבור, קוקיה, כרמים, נחל, מלון, צליל, שיר, יסמין, חלילית, דבש, תפוח. בעירייה מכחישים וטוענים: "אין קשר למחסור בגננות - זה בגלל הילודה הנמוכה"
ראה מידע נוסף..
בניין מגורים ברחוב אבן גבירול 2 בחולון, שהיה ריק מיושביו, הוכרז לפני זמן קצר על ידי עיריית חולון כמבנה מסוכן
ראה מידע נוסף..
מחלוקת בין מועצת להבים לרכבת ישראל על תחזוקת וניהול חניון הרכבת ביישוב, הובילה לחסימתו על ידי בטונדות. המועצה הסירה את החסימה. הרכבת: "פעולה חד צדדית"
ראה מידע נוסף..
מיזם ראשון להתחדשות עירונית בקריית-שמואל אושר למתן תוקף. המיזם ברחוב אריה לוין 14-18, כולל חיזוק 5 מבנים קיימים והוספת 80 יחידות דיור נוספות
ראה מידע נוסף..
לאחר מאבק ארוך בין שתי המועצות, הכריעה שקד כי כ-900 דונם יועברו ליקנעם. ראש העיר, סימון אלפסי: ״היום הבטחנו את עתידה של העיר לעוד שנים רבות״
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|