|
|
|
|
|
פורצים את המנהרה: פרויקט הרחבת כביש 60
|
|
שרת התחבורה ורה"ע י-ם פרצו את המנהרה הראשונה בפרויקט הרחבת כביש 60. לראשונה בארץ: נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בהשקעה של כמיליארד שקלים
הפרויקט כולל הוספת נתיב נסיעה לכל כיוון. לראשונה בישראל – נתיב תחבורה ציבורית מתחלף, הקמת שתי מנהרות חדשות לצד במנהרות הקיימות, גשר חדש מעל נחל גילה, שדרוג הבטיחות והמערכות במנהרות הקיימות. בתמונה : מימין: ראש העיר ירושלים משה ליאון, שרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון. קרדיט צילום: ששון תירם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה, מקדמים באופן מואץ את עבודות הביצוע של פרויקט הרחבת כביש המנהרות (כביש 60). אתמול (רביעי) נרשם ציון דרך משמעותי ראשון בפרויקט - עם פריצת המנהרה החדשה הצפונית, שאורכה כ- 300 מטרים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל (מיל׳) מירי רגב, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ומנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, התכבדו בפריצת המנהרה. כמו-כן נכחו באירוע שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון, עודד רביבי, ראש מועצת אפרת, הלל הורביץ, ראש מועצת חברון, אליהו ליבמן, ראש מועצת קרית ארבע, בני שוורץ, מנכ"ל מועצת בית"ר עילית ועוד. פרוייקט כביש המנהרות (60) מהווה את שער הכניסה הדרומי של ירושלים והוא אחד מפרויקטי התחבורה הגדולים והמשמעותיים המבוצעים בשנים האחרונות בירושלים והסביבה. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים נמצאת בעיצומה של מהפכת תשתיות התחבורה וכביש 60 הוא אחד המרכזיים בהם. מדובר בכניסה נוספת לירושלים ושדרוג חשוב של אחד הצירים המובילים אליה. נמשיך לקדם ולבנות את ירושלים".פרויקט הרחבת כביש המנהרות הינו באורך של 12 ק"מ, מצומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ועד לישוב אלעזר. הפרויקט כולל הוספת שני נתיבי תנועה והקמת שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, האחת באורך של 300 מטרים והשנייה באורך 900 מטרים.כמו –כן, לראשונה בישראל יוקם במסגרת הפרויקט נתיב תחבורה ציבורית מתחלף - בשעות הבוקר יהיה פתוח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי מירושלים לגוש עציון. בנוסף יוקם גשר חדש מעל נחל גילה בגובה של 60 מטרים.העבודות בפרויקט כוללות גם שיקום של המנהרות הקיימות ושדרוג המערכות בהן (איוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות וכן התקנת מערכות מתקדמות במנהרות החדשות. שרת התחבורה מירי רגב:
"שדרוג והרחבת כביש המנהרות הוא מגה-פרויקט שפותח את שער הכניסה הדרומי לירושלים, ומחבר אותה ליישובי גוש עציון, קריית ארבע, אפרת, ביתר עילית וחברון. זהו פרוייקט בעל חשיבות אסטרטגית ותחבורתית, ביטחונית ובטיחותית גם יחד. הגיע הזמן שהתושבים ייהנו מנסיעה נוחה ובטוחה בדרכם לבירה, שבה רבים מהם עובדים, לומדים, צורכים שירותים ומבלים. בהצלחה לכל העושים במלאכה". עבודות הביצוע בפרויקט החלו לפני כשנה והן צפויות להסתיים בשנת 2025. ההשקעה הכספית הינה כ-מיליארד מיליון שקלים. הפרויקט מהווה נדבך מרכזי נוסף במהפכת התשתיות התחבורתיות המואצת העוברת על ירושלים ובכלל זה בשלוש הכניסות המרכזיות לעיר, עם שדרוג הכניסה הראשית דרך כביש 1 , עם הכניסה המזרחית וכעת עם העבודות בשער הכניסה הדרומי לירושלים. מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "פרוייקט הרחבת כביש המנהרות הינו פרוייקט בעל חשיבות רבה, המהווה את שער הכניסה הדרומי של ירושלים וחלק מרכזי בתנופת הפיתוח התחבורתי שעוברת העיר ירושלים. מדובר בפרוייקט ייחודי, הכולל לראשונה בישראל הקמת נתיב תחבורה ציבורית המתחלף לפי שעות העומס והקמת מנהרות חדשות לצד מנהרות קיימות. בנוסף יכלול הפרוייקט, שיפור משמעותי לבטיחות משתמשי הדרך והתקנת מערכות טכנולוגיות מתקדמות הן במנהרות הקיימות והן בחדשות."
חדשות נוספות
העבודות בשלושת האתרים הללו צפויות להימשך כשנה. מהעירייה נמסר כי מדובר במגה-פרויקט במסגרתו, בתוך מספר שנים, תפעל בנוף הגליל רכבת קלה בסטנדרטים אירופאים גבוהים: חשמלית, ידידותית לסביבה, ואינה גורמת לרעש
ראה מידע נוסף..
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה המליצה להעביר את הדפו בסמוך לאזור תעסוקה, ובכך להעתיקו ממיקומו הנוכחי ולהרחיקו מבתי תושבים וסמוך לצירי תנועה מרכזיים, בין היתר כביש 6 ומסילת הרכבת המזרחית המתוכננת
ראה מידע נוסף..
תופעה שזוהתה לאחרונה ברחובות: יזמים פונים לתושבים ומנסים לשכנע אותם לחתום על חוזים והתחייבויות, תוך הבטחות בנושא התחדשות עירונית. החשש: החוזים עלולים לכלול תנאים לא סבירים והתחייבויות כמו שכר טרחה ועוד
ראה מידע נוסף..
בהתאם להחלטת הממשלה, הסגר יימשך 10 ימים נוספים עד ליום 31.1.21 בחצות. עיריית רחובות תמשיך להעניק לתושבים את מלוא השירותים, גם בהמשך הסגר. הנחיות הסגר זהות להנחיות שהיו עד כה, בהקלה לסטודנטים ולתלמידים הנבחנים
ראה מידע נוסף..
מדי שנה, מכינים מנהלי העירייה את תכנית העבודה בהתאם לתקציב שאושר לשנה הקרובה. רביבו: "תכניות העבודה, משקפות את השינוי בלוד, בחינוך, בהשקעה הגדולה בפיתוח, בתשתיות, ומעל לכל בייעול השרות לתושב"
ראה מידע נוסף..
הפרויקט עתיד להסתיים עד לחודש יוני 2021 ועלותו היא כ- 6 מיליון ש"ח. במסגרת התכנית לשיפור פני העיר שמוביל ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מתחילה העירייה בפרויקט תאורת מבנים היסטוריים ברחבי העיר
ראה מידע נוסף..
|
|
|
|
|
| |
|
|